نورپردازی مدرن چیست؟

misagh
25 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
kjhgfds

نورپردازی مدرن یکی از روش های بسیار پرطرفدار نورپردازی می باشد که به راحتی می تواند با طراحی منحصر به فرد، زیبا و خلاقانه ای که دارد در فضا به واسطه انواع وسایل و تجهیزات خاص نورپردازی به وجود آید و توجه داشته باشید که خلاقیت و نوآوری در نورپردازی مدرن از جمله فاکتورها و معیارهای مهمی هستند که باید به آن بسیار توجه شود.

 نورپردازی مدرن اصولادرچهارتعریف خاص به آن توجه می‌شود که نورپردازی تاکیدی، دکوراتیو، کاربردی و کلی جزء اصول خاص نورپردازی مدرن می باشد که هر کدام باید به صورت اصولی در محیط مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که نورپردازی اگر به صورت تخصصی به آن توجه نشود نمی تواند کیفیت و بازدهی قابل قبولی را در محیط به نمایش بگذارد.

همانگونه که گفته شد نورپردازی مدرن معیارهای خاصی مانند نورپردازی تاکیدی، کاربردی، کلی و دکوراتیو را برای نورپردازی مدرن در نظر دارد که به واسطه ارزیابی محیط خود می توانید از هر کدام از سبک های مورد نظر برای فضای خود استفاده کنید.

توجه به معیار های خاص نورپردازی مدرن

·       نورپردازی محیطی

 توجه داشته باشید که هر کدام از این نور پردازی ها خود میتواند وسایل و تجهیزات خاصی را مورد کاربرد قرار دهد و به همین دلیل شما باید نسبت به بودجه ای که در نظر می گیرید برای نورپردازی مدرن وارد عمل شوید.

 در بسیاری از شرایط افراد از نورپردازی محیطی که با آن نور پردازی کلی گفته می‌شود استفاده می‌کنند در این نوع نورپردازی را شما به راحتی می توانید در  انواع لامپ و چراغ های خاص سقفی و همچنین دیواری برای کیفیت نور بهتر و نمایش یک نور پردازی کلی مدنظر داشته باشید که البته نورپردازی کلی را اکثر ما در بسیاری از محیط ها به راحتی مشاهده می‌کنیم.

چراغهای سقفی توکار که برای نورپردازی کلی محیط می‌تواند در نور پردازی مدرن بسیار کاربردی عمل کند یکی از پر استفاده ترین لوازم روشنایی به حساب می‌آید، که شما می توانید نسبت به کاربرد خود در ابعاد، اندازه و شکل های مختلف از انواع چراغ سقفی استفاده کنید و توجه داشته باشید که توجه به نور چراغ سقفی به راحتی می تواند به کیفیت نورپردازی  اشاره داشته باشد.

modern lightingy
نورپردازی مدرن چیست؟ 4%

·       نورپردازي كاربردي

برای نورپردازی کاربردی که یکی از معیارهای بسیار مهم در نورپردازی مدرن می باشد شما می توانید همان طور که از نام آن پیداست هنگامی که به صورت اصولی و کاربردی به کاربرد یک وسیله نیاز دارید از این نوع نورپردازی استفاده کنید.

 اصولاً نورپردازی کاربردی مدرن را برای آشپزخانه و یا اتاقی مانند اتاق مطالعه بسیار مد نظر دارند؛ چرا که در فضای آشپزخانه شما برای انجام کارهای خاصی به یک نوع خاص نورپردازی نیاز دارید که صددرصد نورپردازی کاربردی می تواند به بهترین شکل ممکن کیفیت کار را بالا ببرد و همچنین بسیاری از آویزهای سقفی می تواند در مدل های مختلف برای این نوع نورپردازی یک انتخاب مناسب و منحصر به فرد به حساب آید.

·       نورپردازي دكوراتيو

در نورپردازی مدرن شلوغی و تجملات را نمی توانید در ساختار نورپردازی فضا در نظر بگیرید، اما شما به واسطه نورپردازی دکوراتیو براحتی این اختیار را دارید که زیبایی قابل تحسینی را برای فضا با سبکی کاملا ویژه به وجود آورید.

 چرا که شناسایی عناصر در نورپردازی دکوراتیو بسیار گزینه مطرحی می باشد و شما به راحتی می توانید به مشخصات فیزیکی هر شیء و یا وسیله به راحتی به واسطه این نوع نورپردازی دکوراتیو توجه نمایید و بسیاری از لوسترها به بهترین شکل ممکن این قدرت را دارد که برای نورپردازی دکوراتیو انتخاب مناسب و  گزینه مناسبی باشد.

·       نورپردازي تاكيدي

این نوع نورپردازی را می‌توانید برای تاکید برای جلوه خاص هرچیزی مورد کاربرد قرار دهید و اصولاً وجود سایه و همچنین توجه به نوع نورپردازی نقطه ای در این سبک متفاوت و خاص نورپردازی مدرن مورد توجه می باشد و باید دقت بالایی داشته باشید که شما می توانید به راحتی تاکید بیشتری بر روی هر وسیله و نشان دادن آن در فضا از این سبک متفاوت نورپردازی در نورپردازی مدرن استفاده کنید.

modern lighting
نورپردازی مدرن چیست؟ 5%

اصول نورپردازی مدرن

اصولاً در نورپردازی مدرن جذابیت بصری و توجه به خلاقیت به وجود آمده در سبک نورپردازی از جمله موارد مهمی است که شما می توانید به راحتی با استفاده از سیستم های متنوع روشنایی آن را مشاهده کنید؛ چرا که انواع چراغهای سقفی به صورت توکار می توانند به سادگی نورپردازی محیط و البته جذاب بودن آن اشاره کاملاً واضحی داشته باشد.

عمدتا در این میان چراغ های آویز و انواع لوستر ها نیز با توجه به نوع کاربرد خود در کمال سادگی می تواند فضا را بسیار شیک و منحصر به فرد به نمایش بگذارد و بسیاری از نورهای مخفی در نورپردازی مدرن می تواند کاربرد متفاوتی را در فضای خاصی مانند آشپزخانه لحاظ کند.

البته شما اگر برای محیط های کاری و انواع فروشگاه ها اگر قصد داشته باشید از نورپردازی مدرن استفاده کنید صددرصد نور های مخفی می تواند جذابیت ویژه‌ای را برای فضا به وجود آورد و در هر صورت در نورپردازی مدرن هدف ایجاد جلوه ای زیبا در فضا و همچنین توجه به لایه‌های گوناگون نورپردازی با یک منبع نوری کاملا استاندارد و به دور از هرگونه شلوغی و تجملات می باشد.

ساده انتخاب کنید

انتخاب لوستر برای نورپردازی مدرن نباید بسیار سنگین با جذابیت های  ظاهری بسیار بالا استفاده شود، بلکه شما می توانید از لوسترهایی که شیشه‌های کریستالی دارند برای جذابیت و هر چه زیباتر نشان دادن نورپردازی در فضا استفاده کنید.

 چرا که در سبک نورپردازی مدرن اصولا صحبت اصلی بر روی ضرورت یک امر و کاربرد اصلی آن می باشد به همین دلیل شما باید در ابتدا به نوع کاربرد، نور و شدت آن برای نورپردازی مدرن توجه کنید و سپس سادگی را در کنار شیک بودن هر سیستم روشنایی مد نظر داشته باشید.

مدرن بودن همیشه تأکید کلیدی خود را برروی سادگی فضا بیان می کند و به همین علت است که افراد اگر قصد داشته باشند دکوراسیون مدرن و یا نورپردازی مدرن را برای محیط خود به نمایش بگذارند بهترین کار این است که به سادگی هرچیزی در ابتدا توجه نمایند و سعی کنند از هرنوع تجملات و تزئینات بی مورد در فضا بپرهیزند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.