چند روشنایی چشمگیر در دکوراسیون منزل

misagh
27 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ER

نورپردازی و دکوراسیون خانگی دو بخش جدایی ناپذیر از یک دیگر به شمار می روند. همان طور که می دانید چند دهه ای است که دکوراسیون خالی اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ طوری که امروزه به یکی از حوزه های پر اهمیت و پر طرفدار تبدیل شده است و افراد برای خانه، اداره و …. از دکوراسیون بهره می گیرند. نورپردازی در دکوراسیون نقش بسزایی ایفا می کنند. کمبود روشنایی در خانه می تواند یکی از ضعف های نورپردازی باشد. خانه باید به صورت درست و اصول و با توجه به فضای خانه نورپردازی شود. اگر شما بهترین دکوراسیون و دیزاین رو هم برای خانه تان کرده باشید؛ اما نورپردازی آن مناسب نباشد؛ نمی توانید از دکوراسیون تان به اندازه ای که باید به چشم باشد استفاده کنید؛ پس در این حد نورپردازی اهمیت دارد. صاحبان خانه همواره کمبود نور و میزان نورگیری یکی از مشکلات شان است، با این تفاوت که وجود نورهای نقطعه ای و کاربردی در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه وجود دارد؛ در کلیات نور کم است و در فضای خانه کم دیده می شود. در این مقاله چند روشنایی چشمگیر در دکوراسیون منزل که می تواند به کارایی شما کمک کند را بیان کرده ایم پس با ما همراه شوید.

 

lighting in home decorationlightingT 1
چند روشنایی چشمگیر در دکوراسیون منزل 4%

جایگزین کردن لوستر در منبع های نور کوچک

یکی از کارهایی که می توانید در نورپردازی و روشنایی انجام دهید این است که برای فضاهای کوچک به سراغ لوستر نروید؛ اگر هم رفته اید آن را عوض کنید. در برخی از زمان ها ابعاد محیط، برای به کارگیری از وسایل نورپردازی محدودیت ایجاد می کند. اگر بخواهیم مثال بزنیم در فضاهای کوچک اگر لوستر در دکوراسیون باشد سبب می شود تا فضا هم کوچک تر دیده شود و همین این که نور خیره کننده ای در محیط باشد؛ از این رو بهتر است که از نورهای نقطعه و چراغ های سقفی توکار بهره بگیرید.

قرار دادن لامپ های سقفی در یک خط

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که لامپ های سقفی را در یک خط بگذارید؛ نورپردازی امروزی جای زیادی در سیستم نورپردازی پیدا کرده است. انعطاف در نورپردازی سبب شده تا از فرصت های متنوع و گوناگونی در طراحی فضا ایجاد گردد. راهرویی که در خانه ها وجود دارند بهترین محل برای ایجاد کردن ترفندهای نورپردازی ساده و ایجاد نمایش آثار هنری به شمار می روند. شما می توانید با تابلوهای متنوع راهروی تان را گوناگون تر کنید.

دیوارهای هالوژنی

چراغ های هالوژنی در نورپردازی مانند ال ای دی ها بسیار پرکاربرد هستند. زمانی که از چراغ های هالوژن با نور مناسب در طاق سقف استفاده کنید، متوجه می شود که تابلوهای هنری به چه شکلی هستند؛ به عنوان منبع نور غیر مستقیم هم به کار می رود و نورهای تاکیدی را هم به خوبی طراحی و جلا می دهند. حتما اگر سقف خانه کوچک است و یا با محدودیت متراژ روبه رو هستید از روش لامپ های هالوژنی بهره بگیرید.

lighting in home decorationlighting 1
چند روشنایی چشمگیر در دکوراسیون منزل 5%

استفاده از سیستم روشنایی متنوع

دنیای نورپردازی با دنیای قدیمی خود خیلی تفاوت پیدا کرده است. در دنیای نورپردازی امروزی سیستم های روشنایی آن قدر گوناگون و متنوع شده اند که شما هر جایی را که داشته باشید می توانید به راحتی و به آسانی از نورپردازی استفاده کنید. دکوراسیون آشپزخانه همواره نسبت به دیگر محیط ها نورپردازی متفاوت تری می طلبید. دکوراسیون آشپزخانه مثال خوبی برای فضاهایی است که سیستم نور جداگانه و متنوع دارد. به عنوان مثال آشپزخانه می تواند نورپردازی هالوژنی، لامپ زیر کابینت و چراغ های سقفی داشته باشد. ترکیب نوری آن متفاوت و حس های جالبی ایجاد می کند.

استفاده از چراغ های دکوراتیو

اگر در یک محلی زندگی می کنید که دارای شومینه می باشد یا خصوصیات معماری خاص دارد بهتر است به سراغ چراغ های دکوراتیو بروید. شومینه بدون داشتن روشنایی و نور اضافی در کناره های خودش فقط یک فضای سنگی است که به چشم نمی آید. نورهایی که در اطراف شومینه قرار دارند هم به سمت پایین تابیده می شوند و هم سطح تضاد نرم و سخت را قوی تر می کنند. در زمانی که روشنایی ها با تابش به سمت ساختار بالا وضعیت کلی آن را نشان می دهد.

نورپردازی باغ و باغچه

نورپردازی فقط مخصوص آپارتمان ها نیست؛ اگر شما باغ و باغچه هم دارید می توانید به راحتی نورپردازی های آن ها را انجام دهید. در حال حاضر چراغ های پارکی و حیاطی گزینه های خیلی خوبی هستند که به شما این امکان را می دهند تا نور لازم برای باغ و باغچه را فراهم کنید. نورپردازی این دو سبب می شود تا پس از ورود به محوطه خانه، هیچ چیزی بهتر از فضای گرم و دلنشین برای خوش آمد گویی نباشد. نورپردازی در باغچه های خانه نه تنها روی زیبایی تاکید دارد؛ بلکه معماری نمای ساختمان را بهتر می کند.

چراغ های سقفی را فراموش نکنید

نورپردازی مدرن اهمیت زیادی پیدا کرده است برخی از افراد می خواهند همه چیز در خانه شان مدرن باشد؛ شما می توانید برای آن ها به جای لوستر از چراغ های سقفی توکار استفاده کنید که بسیار پر کاربرد و زیبا کننده فضا و ترکیب نوری عالی دارند. اگر بتوانید از چراغ های مناسب در فضای مناسب استفاده کنید شما نصف مسیر چشمگیر در دکوراسیون منزل را رفته اید. پس حتما از چراغ درست استفاده کنید و باید در این موارد سلیقه خودتان را با فضا هماهنگ کنید تا بتوانید نور خوبی داشته باشید؛ نورپردازی که هم زیباست و هم چشم شما را آزار نمی دهد و آرامش بخش است.

 

حساسیت زیادی به خرج ندهید

اگر از تجهیزات نورپردازی مناسب و اصول نور درست استفاده کنید همه چیز مطابق با میل شما و خانه تان خواهد بود؛ پس درباره نور و نورپردازی خیلی حساسیت نشان ندهید که شاید همین حساسیت باعث بدتر شدن کار بشود. شما بهتر است که درباره خیرگی نور، تابش نور، مدل لامپ استفاده و کارایی آن برای فضاها در بخش های گوناگون تحقیق کنید و در این صورت بتوانید از نورپردازی استفاده کنید. اگر خودتان برای نورپردازی خیلی حساسیت دارید؛ می توانید از یک طراح و دیزاینر برای این کار استفاده کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.