14 ایده برای نورپردازی خانه و اتاق پذیرایی

misagh
1 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
14 designer lamp

نورپردازییکی از ارکان مهم در زیبایی اتاق پذیرایی است که علاوه بر زیبایی تاثیر مهمی در آرامش روح و روان یک فرد دارد و باعث جذاب شدن وسایل خانه می گردد و می تواند وسایل خانه خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. ما در اینجا قصد داریم که به چند نمونه ایده برای نورپردازی خانه بزرگ و خانه کوچک بپردازیم.

ایده برای نورپردازی خانه و اتاق پذیرایی

نورپردازییکی از ارکان مهم در زیبایی اتاق پذیرایی است که علاوه بر زیبایی تاثیر مهمی در آرامش روح و روان یک فرد دارد و باعث جذاب شدن وسایل خانه می گردد و می تواند وسایل خانه خود را به زیباترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. ما در اینجا قصد داریم که به چند نمونه ایده برای نورپردازی خانه بزرگ و خانه کوچک بپردازیم.

عوامل مهمی که در نورپردازی اتاق پذیرایی و یا نشیمن مهم است عبارت است از: تعداد منابع روشنایی، میزان نور و تاثیری که بر محیط می گذارد. در کنار همه این عوامل سلیقه شخصی افراد هم بسیار مهم است. علاوه بر این نکته ای که در نورپردازی خانه باید به آن دقت شود صرفه جویی در مصرف برق است بنابراین بهتر است که با انواع لامپ ها و نوع مصرفشان آشنا باشید و از لامپ های کم مصرف در نورپردازی استفاده نمایید.

1. اولین ایده برای نورپردازی خانه بهره بردن از چراغ های خطی است که چندین چراغ آویز در کنار هم به وسیله یک منبع الکتریسیته در کنار هم قرار داده شده اند. این ایده همچنین برای خانه کوچک هم کاربرد دارد و برای روشن کردن قسمتی از خانه که نیاز بیشتر به نور دارند از آن استفاده کنید. این چراغ ها معمولا در انواع و اقسام زیادی موجود می باشند که شما با توجه به طراحی خانه خود می توانید آن را انتخاب نمایید.

2. یکی دیگر از ایده ها برای نورپردازی استفاده از نور طبیعی در خانه است. نور طبیعی آفتاب نتیجه فوق العاده ای در روشنایی خانه به خصوص برای فضاها و خانه کوچک دارد که می تواند از صبح تا بعدازظهر خانه را روشن کند. در واقع برای فضاهای کوچک هرچه روشنایی بیشتر و سایه ها کمتر باشد فضا را بزرگتر نشان می دهد. انتخاب پرده های نازک، استفاده از آینه ها و پنجره های بزرگ کمک بسیاری در بیشتر شدن نور طبیعی دارند.

3. ایده دیگر برای نورپردازی خانه، استفاده از چراغ های بلند و پایه دار است. از آنجایی که از اتاق نشیمن برای دورهمی ها و جمع شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر استفاده می شود استفاده از این چراغ ها کمک می کند که مانع دید افرادی که دور تا دور خانه و گوشه های مختلف نشسته اند نشوید و با توجه به سبک خانه خود از این چراغ ها در رنگ های مختلف استفاده نمایید.

4. چهارمین ایده برای نورپردازی خانه آباژورها هستند که در انواع مختلف موجود می باشند. از انواع ساده آن تا بسیار مجلل آن است که هم جنبه تزیینی دارند و هم در جهت نورپردازی خانه مناسب هستند. استفاده از دو آباژور به صورت متقارن و یا در کنار هم جلوه زیبایی به منزل شما می دهد. انتخاب لامپ برای آباژور ها نیز مهم است و می توانید از لامپ های ال ای دی و یا هالوژن ها استفاده نمایید.

5. روشنایی شومینه ها یکی دیگر از ایده های نورپردازی است که جز کانون های اصلی خانه است که با نورپردازی و دیزاین آن و همچنین قرار دادن چند شمع بر روی صفحه آن می توانید جلوه خاصی ایجاد کنید و از نور آن لذت ببرید.

6. ایده دیگر برای نورپردازی و زیباتر دیده شدن چه برای خانه کوچک و چه برای خانه بزرگ نورپردازی داخل قفسه ها و فرورفتگی ها است. بنابراین برای روشن کردن این گوشه های تاریک می توان با نصب چراغ های ال ای دی و یا تنظیم نور یک چراغ و با ایجاد یک مسیر باریک نور جلوه بیشتری به این گوشه ها دهید. نکته ای که باید در نصب این چراغ ها دقت کرد این است نقطه هایی را که می خواهید بیشتر به نمایش بگذارید از چراغ های پرنور تر استفاده کنید.

7. هفتمین ایده برای نورپردازی خانه که باید به آن دقت شود نورپردازی در ورودی خانه است. این کار را با نصب چراغ آویز و یا نصب دیوارکوب می توانید انجام دهید و یا با قرار دادن یک کنسول که بر روی آن دو آباژور رومیزی قرار گرفته است می توانید اجرا کنید.

8. ایده و تکنیک بعدی استفاده از هالوژن های سقفی است که بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک با سقف کوتاه است که امروزه برای فضاهای مدرن کاربرد دارد و چون نور به صورت عمودی می تابد حس نورپردازی خوب و فوق العاده ای ایجاد می کند.

9. ایده نهم استفاده ترکیبی از انواع وسایل نورپردازی است. استفاده از این تکنیک در جلوگیری از خسته شدن در اثر استفاده از یک وسیله و منبع نوری کمک می کند و می توانید با ترکیب نورپردازی در کف و سقف و دیوار ها جلوه زیبایی را به وجود آورید.

10. ایده بعدی برای سقف های بلند استفاده از آویز های ساده است. از آنجایی که سقف بلند در بزرگ تر نشان دادن خانه کمک می کند پس انتخاب آویزی ساده برای این خانه ها مناسب است.

11. یازدهمین ایده برای نورپردازی خانه عدم استفاده از چراغ های آویز بزرگ به خصوص برای فضاها و خانه کوچک است. زیرا این نوع آویز ها در فضاهای کوچک باعث پر و شلوغ دیده شدن پذیرایی می گردد ولی استفاده از آویز های کوچک و مناسب با اندازه پذیرایی علاوه بر زیبا تر دیده شدن دارای نور مناسب برای خانه است.

12. ایده بعدی انتخاب صحیح حباب ها و لامپ ها مناسب با چراغ آویز شما است. انتخاب حباب مناسب سبب ایجاد روح بخشیدن به فضا می شود و همچنین توهم بزرگ بودن فضا را در ذهن افراد ایجاد می کند. علاوه بر اندازه حباب ها انتخاب رنگ مناسب حباب ها اهمیت دارد که رنگ سفید و یا کرم پخش نور بیشتری دارد و در روشن کردن فضا موثر است.

13. ایده دیگر استفاده از لامپ های دیواری است. همان طور که می دانیم نورپردازی سقفی رایج ترین نورپردازی می باشد ولی نور دیواری جلوه ویژه ای به خانه شما می بخشد. از این ایده در طراحی های مدرن بسیار استفاده می شود و نمای متفاوتی به خانه شما می بخشد.

14. چهاردهمین و آخرین ایده برای نورپردازی خانه استفاده از لامپ های خوشه ای است که برای دادن جلوه ای زیبا تر به اتاق پذیرایی می توانید از آن استفاده نمایید. این لامپ ها در طراحی های مدرن کاربرد دارد و نمونه ای از وسایل نورپردازی مدرن می باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.