چند نکته مهم درباره انتخاب ال ای دی نواری

misagh
27 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
qwert

ال ای دی تجهیزات برتر در صنعت روشنایی هستند و آن قدر پیشرفت کرده اند که در حال حاضر هر وسیله ای که بخواهید در نورپردازی استفاده کنید نشانه ای از ال ای دی در آن دیده می شود. ال ای دی دیود نوری هستند؛ که می توانند بدون مصرف کردن انرژی زیاد، لامپ ها را روشن کنند و همین طور تابش نور داشته باشند. ال ای دی طول عمر خوبی دارند و همین طور می توانند ساعت ها بدون کاهش میزان تابش نور خودشون نور را تابش کنند. ال ای دی ها در حال حاضر به صورت نواری هم وجود دارند. ال ای دی نواری یک سری ویژگی هایی دارند که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره کنیم پس با همراه شوید.

choosing a strip LEDddd
چند نکته مهم درباره انتخاب ال ای دی نواری 4%

ال ای دی نواری چیست

ال ای دی نواری که به آن استریپ ال ای دی هم می گویند نوارهای انعطاف پذیری هستند که در طراحی روشنایی در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ال ای دی آن قدر پر کاربرد است که پروژه های تجاری، مسکونی و اداری برای نورپردازی شان از آن ها استفاده می کنند. ال ای دی نواری چون که ویژگی های خیلی خوبی دارد؛ نصب و استفاده از آن راحت است و همین طور به کار بردن آن هیچ مشکلی ندارد؛ می تواند در جایگاهیی که قرار دارد؛ نور مناسبی تولید کند. ضمنا ال ای دی نواری تنوع رنگ خیلی زیادی دارند.

نکاتی برای انتخاب ال ای دی نواری

برای انتخاب کردن ال ای دی نواری مانند هر تجهیزات نوری دیگر باید به یک سری نکات توجه کنید. این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی ال ای دی نواری را مانند هر چیز دیگری تهیه کنید و از انتخاب تان مطمئن باشید. برای این تجهیز نوری یک سری پارامترهایی وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

لومن

اولی نکته ای که باید در زمان انتخاب ال ای دی نواری آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید؛ لومن است. لومن به واحد اندازه گیر نور گفته می شود. متاسفانه یکی از اشتباهاتی که بیشتر افراد می کنند این است که واحد اندازه گیری شدت نور، وات است در صورتی که برای لامپ های ال ای دی و محصولات ناشی از آن، وات که برای لامپ رشته ای بود کارایی ندارد و باید لومن را در نظر گرفت. لومن به عبارتی دیگر مقایسه میزان نور است. از این رو اولین سوالی که شما باید در زمان انتخاب ال ای دی نواری بپرسید این است که چند لومن می باشد. هر جایی که شما می خواهید تجهیزات مناسبی استفاده کنید نیاز به یک لومن مشخص خواهید داشت. البته شما می توانید از این کار هم یک استفاده دیگر کنید. اگر لامپ ای ای دی پر نورتری انتخاب کنید و در کنار آن از یک عدد دیمر استفاده کنید؛ تا بتوانید نور را کم و زیاد کنید و از آن نهایت بهره را ببرید. همچنین استفاده از دیمر سبب شده تا طول عمر ال ای دی افزایش پیدا کند. البته یادتان باشد که در زمان خرید حتما از فروشنده کاتالوگ بخواهید و از او درخواست کنید که افت نور را هم به شما بگوید. شما باید در نظر بگیرید که برخی از ال ای دی نواری با گذشت زمان افت نور پیدا می کنند حتما از این گزینه مطمئن شوید.

choosing a stripLED
چند نکته مهم درباره انتخاب ال ای دی نواری 5%

دمای رنگ

دومین نکته مهمی که باید در زمان انتخاب ال ای دی نواری در نظر داشته باشید دمای رنگ آن است. معیار اندازه گیری دمای رنگ در تجهیزات نورپردازی کلوین است. ال ای دی هایی که کلوین آن ها بالاتر باشد سردتر هستند و رنگ آه سفید و سفید مایل به آبی می باشد؛ در صورتی که ال ای دی هایی که کلوین شان پایین تر باشد گرم تر هستند و نوری مشابه با زرد دارند یعنی هر چه کلوین کم تر باشد نور از سفید فاصله می گیرید. به کار بردن کلوین کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید ال ای دی نواری مناسب تان را انتخاب کنید. اگر به دنبال روشنایی با نماد سرد هستید بهتر است که به سراغ کلوین بالا تر بروید و در غیر این صورت اگر به دنبال رنگ های گرم و زرد هستید کلوین باید پایین باشد.

شاخص رنگ در زیر نور

فاکتور دیگری که حتما باید آن را بررسی کنید؛ شاخص رنگ در زیر نور است که به آن CRI هم گفته می شود؛ که می تواند رنگ اجسام را تا حد زیادی طبیعی جلوه دهد به عبارت دیگر مقایسه رنگ اجسام پس از تابش نور با استاندارد روز است می پردازد. به عبارت دیگر رنگ اجسام در زیر نور فرق دارد. ای شاخص بین 0 تا 100 متغییر است و می تواند نشانگر نور روز باشد؛ عموما CRI بیشتر از 80 کاربردی می باشند و بیشتر از آن در عکاسی و فیلم برداری مورد استفاده قرار می گیرند.

ولتاژ و مصرف برق ال ای دی نواری

میزان مصرف برق استریپ ال ای دی از عوامل خیلی مهم در انتخاب آن می باشد؛ برای همه افراد این ویژگی مهم است که سر ماه چقدر باید پول برق بدهند از این رو بهتر است که این موضوع و ولتاژ نواری را هم از فروشنده سوال کنید تا با اتصال منبع تغذیه مناسب و کم مصرف بتوانید هزینه های خودتان را کم کنید. فاکتورهای دیگری هم در انتخاب مهم می باشند که بهتر است آن ها را هم در نظر بگیرید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.