سر پیچ لامپ های ال ای دی کدام اند

misagh
28 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
KHT

لامپ ال ای دی محبوب ترین مدل لامپ در بین انواع لامپ به شمار می رود. لامپ های گوناگونی وجود داشتند که از اول صنایع روشنایی به کار می رفتند؛ اما زمانی که تکنولوژی لامپ ال ای دی را به میان آورد آن لامپ ها دیگر خیلی کم تر استفاده می شوند و اغلب مردم علاقه دارند تا از لامپ ال ای دی و ملزومات آن استفاده کنند. لامپ ال ای دی مقرون به صرفه است و در دنیای امروز که مصرف انرژی و هزینه آن یکی از دغدغه های افراد به شمار می رود. لازمی که از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه هستند بسیار پر طرفدار می شوند. لامپ ال ای دی هم همین ویژگی را دارد.

What are the bulbs of LED lamps 1
سر پیچ لامپ های ال ای دی کدام اند 4%

لامپ ال ای دی در یک نگاه

لامپ ال ای دی از دیودهای نوری تشکیل شده است؛ نوری که تولید می کند یک دست است و همین طور باعث خیرگی چشم نمی شود. نوری که این لامپ تولید می کند نور مناسبی دارد و همین طور با مدت زمان کار کردن آن افت نوری ندارد؛ یعنی از میزان تابش آن کم نمی شود؛ ضمنا طول عمر خیلی خوبی دارد و زمانی که شما را تهیه می کنید هم هزینه ای کردید و هم این که این محصول برای شما تا سالیان دراز کار می کند. در ادامه می خواهیم سر پیچ لامپ های ال ای دی را بررسی کنیم پس با ما در مجله سایت آریانور همراه شوید.

What are the bulbs of LED lampsSS 1
سر پیچ لامپ های ال ای دی کدام اند 5%

سر پیچ لامپ ال ای دی ادیسونی

بهترین کارایی که می توانید برای سر پیچ لامپ ال ای دی بیان کنیم، پایه های ادیسونی هستند این مدل پایه ها از دسته سرپیچ هایی هستند که به آن پایه های پیچ چوشتی هم می گویند؛ که اگر بخواهیم اندازه آن ها را بگوییم از نظر اندازه متفاوت؛ اما همه آن ها در یک سوکت به نام به اسم سوکت معمولی پیچ می شود. پایه های ادیسون در اشکالی از لامپ هستند که از لامپ تزئینی، حبابی و هالوژنی تشکیل شده اند.

سر پیچ های ادیسونی

اولین سر پیچی که می خواهم به شما معرفی کنم سر پیچ ادیسونی است. این مدل سر پیچ از نام ادیسون بر گرفته شده است و عددی که کنار آن تولید می شود نشانه قطر بر حسب میلی متر می باشد. شرکت ادیسون توانست هم لامپ و هم سر پیچ آن را اختراع و تولید کنید؛ این مدل سر پیچ ها در حال حاضر بدون تغییر هستند و همان شکل ابتدایی را دارد و به همین نام یعنی سر پیچ ادیسونی ساخته می شود. سر پیچ ادیستونی بخشی از تجهیزات الکتریکی می باشد و هر چه مواد به کار رفته شده در سرپیچ از کیفیت بالاتری برخوردار باشد؛ لامپ وصل شده به آن هم بیشتر عمر خواهد کرد. اگر بخواهیم پر کاربرد ترین سرپیچ های ادیسونی را به شما معرفی کنیم می توانیم E5، E27، E40 و E14  را برای شما بگوییم. سر پیچ های E5 قطری تقرییبا به اندازه 5 الی 8 میلی متر دارند و در لامپ چراغ قوه مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی مدل ای 14 این سرپچ قطری به اندازه 14 میلی متر دارد و برای لامپ های شب خواب، شمعی، اشکی و ….مورد استفاده قرار می گیرد. مدل دیگری از سر پیچ وجود دارند که نام E 27 می باشد که قطر آن ها 27 میلی می باشد و برای لامپ های معمولی و خانگی ما مورد کاربرد گرفته می شود و سرپیچ ای 40 هم قطر 40 میلی متر دارد و برای لامپ های گازی به کار گرفته می شوند.

سر پیچ هالوژنی یا پین دار

سر پیچ لامپ ال ای دی دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم. سر پیچ هالوژنی یا پین دار می باشد. پایه های دو پین عموما در لامپ هایی که اندازه شان کوچک است مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ های کوچک مانند MR11 می باشند که دارای دو پین بوده و به سوکت وصل می شوند. پایه های دو پین انواع و اقسام مختلفی دارند که از رایج ترین آن ها می توان به پایه سوزنی و پایه استارتی اشاره کرد. پایه GU10 با وارد کردن درون سوکت وصل شده و پیچ می گردد تا درون جایگاه خودش قرار داشته باشد و زمانی که لامپ می سوزد نیاز به تغییر کردن دارد. آن را به صورت مستقیم پیچده شده است بر خلاف آن پیچانده شده است و باید دوباره بیرون کشیده شود و آن را تعویض کنید.

دسته بندی انواع پایه های لامپ مطابق با جنس

پایه های لامپ از جنس های مختلفی تولید می شوند در ادامه می خواهم دسته بندی ان ها را به شما معرفی کنم. دسته اول فلزی هستند پایه های فلزی عموما از برنج تولید می شوند البته باید بگوییم که دارای پایه هایی از آلیاژ نیکل و نقره هم می باشند.

دسته بندی با سرامیک تولید می شود که با خاک رس قالب گیری شده و سپس گداخته می شود و لعاب زده می گردد، پایه های سرامیکی که عموما در رنگ سفید هستند باید در رنگ های دیگر هم قابل سفارش باشد و در دسترس است.

دسته بندی پلاستیک مورد دیگری است، این پایه قیمت کم تری نسبت به دو مدل معرفی شده دارد و در بازار هم وجود دارد. پلاستیک سفید مدرن علاوه بر آن باکالیت نیز وجود دارد. این مدل پایه های پرکاربردی برای لامپ است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.