هر آن چه که باید درباره ال ای دی های شاخه ای بدانید‎

misagh
27 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه


ال ای دی شاخه ای یکی از زیر مجموعه های ال ای دی است که به نام ال ای دی شاخه ای یا به عبارت درست تر ال ای دی سخت شناخته می شود. این مدل دقیقا پس از ال ای دی نواری ایجاد شد و به بازار آمد. از همین نام آن می توان فهمید که بدنه سختی دارد که از آلومینیوم تولید می شود و دارای انعطاف نیست. در این مقاله قصد داریم این مدل ال ای دی را به شما معرفی کنیم که با آن می توانید چه کارهایی انجام دهید؛ چه ویژگی هایی دارد و در کجا به کار می رود.

ال ای دی شاخه ای از قطعاتی مانند ال ای دی نصب سطحی، برد مدار چاپی آلومینیومی و مدار تنظیم ولتاژ ال ای دی تشکیل شده است. عاول اول و دوم در همه مدارهای ال ای دی وجود خواهند داشت؛ اما مورد سوم بستگی به ولتاژ ال ای دارد و با توجه به آن متغییر می باشد. به عنوان مثال در ال ای دی های شاخه ال 12 ولت یک عدد با مقاومت با ال ای دی برای تنظیم ولتاژ ال ای دی سری می باشد که سبب شده تا تغییرات ولتاژ 12 تاثیر پایین تری روی ال ای دی داشته و به آن آسیب برساند.

branchLEDs 1
هر آن چه که باید درباره ال ای دی های شاخه ای بدانید‎ 4%

 

مزایای ال ای دی شاخه ای

هر وسیله ای که استفاده می شود و کاربرد آن بیشتر می شود به دلیل ویژگی هایی دارد که هست. خود ال ای دی ها دارای یک سری ویژگی های مناسب هستند که سبب شده تا در صنعت نورپردازی تا این حد موفقیت آمیز عمل کنند و هر ان چه که منشا آن ها ال ای دی است هم دارای ویژگی های مثبت همین می باشد که صرفه جویی در انرژی و تولید نور با شدت بالا از گزینه های آن می باشند. اما درباره ال ای دی های شاخه ای باید بگوییم که این مدل ال ای دی در تیراژ بالا کاربرد دارد و همین طور این مدل به دلیل قطعات ارزان آن و تزریق فراوان در بازار جزء مناسب ترین ال ای دی ها به شمار می رود که با سایز چیپ، کیفیت چیپ و تراکم ال ای دی مناسب هستند.

دومین ویژگی مثبتی که برای این ال ای دی می توانیم بیان کنیم تنوع رنگ بسیار بالا و همین طور کیفیت مناسب و برندهای موجود ایرانی و چینی در بازار هستند که شما می توانید با توجه به هزینه و نیازتان و بودجه ای که دارید آن ها را تهیه کنید. ویژگی بعدی هم درباره این است که این ال ای دی دارای سه عدد بوده که با هم دیگر به صورت موازی نصب می شوند و در محل نصب و اتصال پی سی بی آن ها، برش داده شده و از دو بخش به صورت جداگانه استفاده می شود.

معایب ال ای دی شاخه ای

هر ال ای دی که محبوب می شود علاوه بر کاربردی که دارد؛ از یک سری معایبی هم برخوردار است. از آن جایی که این سه ال ای دی موازی هستند و جریان عبوری PCB از آن ها بیشتر می شود و ضحامت سطح رسانندگی جریان روی برد مدار چاپی خیلی کم است؛ سبب شده تا افت جریان پایین بیاید و در نهایت نور هم افت داشته باشد. البته باید بگوییم که این مضوع در متراژ هایی مانند دو متر که جریان کم است خیلی محسوس نبوده اما در ال ای دی هایی که جریان آن ها بالاست مانند چیپ 4014 به حدی زیاد است که افت نور احساس می شود. پس این می تواند ایرادی باشد.

ایراد بعدی که می توان برای این مدل ال ای دی در نظر داشت این است که جریان آن ها بسیار بالا بوده و علاوه بر نور، حرارت بیشتری هم تولید می کنند که باید برای رفع کردن آن ها از خنک کننده آلومینیومی هیت سینک به کار برد که در غیر این صورت امکان سوختگی سطح در تماس با آن ها و کاهش شدشد نور وجود خواهد داشت که روی کارایی خیلی تاثیر منفی می گذارد.

branch LEDs 1
هر آن چه که باید درباره ال ای دی های شاخه ای بدانید‎ 5%

کاربردهای ال ای دی شاخه ای

شاید تا به این جا برای تان جالب باشد که بدانید که ال ای دی شاخه ای در کجا و به چه صورتی استفاده می شود. ال ای دی شاخه ای معمولا برای  نورپردازی دکوراتیو به کار می رود؛ اما با این حال در مواری که در روشنایی محیطی به کار می رود هم مهم است. از ال ای دی های شاخه ای برای اجرا کردن نورپردازی می توان استفاده کرد که در محیط داخلی و خارجی به کار می رود. اما به صورت کلی می توان گفت این مدل ال ای دی برای اجرای نورپردازی دکوراتیو در دکوراسیون داخلی و همین طور رستوران ها، روشنایی زیر کابینت و استفاده از تابلو در سر در فروشگاه و مراکز مخلتف کارایی دارد. ضمنا نورپردازی نمای ساختمان هم گزینه ای مناسب برای این مدل ال ای دی هست؛ با توجه به ویژگی های ال ای دی شاخه ای از آن در تولید برخی تجهیزات و دستگاه ها هم می توان بهره گرفت.

خرید ال ای دی شاخه ای

برای تهیه ال ای دی شاخه ای شما باید به فروشگاه های نورپردازی معتبر مراجه کنید تا بتوانید این ال ای دی را همراه با تست سلامت و به صورت غیر حضوری یا حضوری تهیه کنید. فروشگاه هایی که در این حوزه به صورت تخصصی کار می کنند این محصول را همراه با مشاوره و راهنمایی به شما عرضه خواهند کرد. در زمان خرید ال ای دی حتما به ویژگی ها و نوشته های روی بسته آن توجه کنید تا بتوانید از خریدتان مطمئن شوید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.