چراغ حیاطی و پارکی

misagh
2 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
yard

چراغ حیاطی و پارکی در فضاهای باز برای این که فضا را در شب زمانی که نوری وجود ندارد؛ روشن نگه دارند استفاده می شود. این مدل چراغ ها انواع و مختلفی دارند و با توجه به استفاده زیاد مردم از فضای سبز روز به روز در حال افزایش هستند.

 چراغ حیاطی و پارکی شاید شما را به یاد فضای سبز بیاندازد که درست است. چراغ پارکی به مدلی از چراغ می‌گویند که در فضای بیرونی خانه، ویلا، باغ، باغچه و خیابان استفاده می‌شود و با عناوین از جمله چراغ باغی، چراغ خیابانی، چراغ حیاطی و … خوانده می‌شوند. این مدل چراغ‌ها روی یک پایه قرار می‌گیرند و هدف از کاربرد آن‌ها روشن کردن محیط بیرونی است که در شب در حالت عادی نور و روشنایی ندارند.

آشنایی با چراغ حیاطی و پارکی

چراغ حیاطی و پارکی عموما پایه‌های بلندی دارند؛ اما با پایه‌های کوتاه و متوسط هم تولید و در بازار پیدا می‌شوند. بدنه این مدل چراغ از آلومینیوم تولید می‌شود تا بتواند در مقابل تغییرات آب و هوایی شامل گرما و سرما مقاومت کند. چون که چراغ حیاطی و پارکی در محیط بیرون است و باید استحکام کافی داشته و از مواد با کیفیت تولید شود؛ چرا که در غیر این صورت طول عمر زیادی نخواهد داشت.

کاربرد چراغ حیاطی و پارکی فقط مختص به روشن کردن محیط نیست؛ بلکه این مدل‌ها دارای زیبایی خاصی هم هستند و اگر بخواهند محیط را لاکچری و زیبا نمایش دهند هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بدنه چراغ حیاطی و پارکی از چیست؟

بدنه این چراغ‌ها پشتوانه استقامت و ایستادگی آن‌ هاست. اگر موادی که در طراحی و تولید آن استفاده می‌شود استاندارد و با کیفیت نباشد؛ دوام خیلی زیادی نخواهند داشت. از این رو این مدل چراغ از آلومینیوم تولید شده اند. البته لازم به ذکر است که چراغ با بدنه پلی کربنات و پلاستیک هم در بازار هست که قیمت پایین تری دارند اما کیفیت و استقامت آلومینیوم را ندارند.

چراغ های حیاطی و پارکی را با پایه بخریم یا بدون آن؟

یکی دیگر از سوالات متداول خریداران چراغ پارکی و حیاطی، خرید با پایه و یا بدون پایه است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چراغ‌هایی مانند چراغ دیواری، آویز و سردری کامل به مشتری عرضه می‌شوند اما چراغ‌هایی هم وجود دارند مانند چراغ دو شعله و سه شغله که شما باید آن را از پایه اش مجزا بخرید که خیلی بستگی به نحوه عرضه فروشنده دارد که با هم آن را ارائه دهد یا بدون به صورت مجزا.

تاثیر بارش باران و برف روی چراغ ها چیست؟

خریداران چراغ پارکی و حیاطی یک دغدغه مشترک دارند که آیا شرایط آب و هوایی مانند بارش باران و برف تاثیری روی رنگ و نور لامپ دارد و آن را عوض می‌کند یا خیر؟ در جواب به این سوال و رفع دغدغه شما باید بگوییم که در ابتدا باید بدانید که چه مدل چراغی انتخاب می‌کنید اگر چراغ شما بدنه آلومینیومی دایکاستی داشته باشد هیچ عامل بیرونی و شرایط آب و هوایی روی آن تاثیر نخواهد گذاشت و رنگ آن در تمام زمان‌ها ثابت خواهد ماند؛ در صورتی که اگر چراغ شما پلی کربناتی باشد؛ در اثر گذشت زمان و شرایط آب و هوایی محیط می‌تواند ترک خورده و یا شکسته شود.

حباب چراغ حیاطی و پارکی از چه چیزی ساخته می‌شوند؟

اگر به چراغ پارکی توجه کنید لامپ داخل حباب قرار گرفته است. وجود این حباب لامپ را خیلی محافظت و مراقبت می‌کند و همین طور باعث زیبایی آن هم می‌شود. با توجه به چراغی که خریدار انتخاب می‌کند، جنس حباب آن هم می‌تواند فرق کند. امروزه در بازار هم چراغ پارکی و حیاطی وجود دارند که از جنس شیشه هستند و هم از جنس پلی کربنات نشکن شفاف که قیمت آن نسبت به شیشه بالاتر است؛ اما در عوض مقاومت و کیفیت آن هم بالاتر می‌باشد.

معرفی برندهای معتبر چراغ حیاطی و پارکی

زمانی که شما می‌خواهید یک جنس را خریداری کنید؛ داشتن اطلاعات و تجربه درباره آن به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد. به عنوان مثال اگر شما بدانید که برندهای معتبر محصول در بازار کدام‌ها هستند در خرید خیلی حرفه ای تر عمل خواهید کرد و محصولات با کیفیت و معتبری تهیه خواهید کرد. درباره این مدل چراغ‌ها هم شرکت گوناگونی انواع چراغ پارکی و حیاطی طراحی و تولید می‌کنند که با توجه به محبوبیت این چراغ‌ها روز به روز به آن‌ها افزوده می‌شود و در بین آن‌ها برندهایی اعم از تیانا، شب تاب، مانک پایا، شعاع و فاین الکتریک از تجربه و قدمت بالاتری برخوردارند و در کنار آن‌ها برندهای دیگری مانند بیاتور، نوران و تکشیدفام هم در بازار از محبوبیت خوبی برخوردارند.

 

چراغ دیواری با پارکی چه تفاوتی دارد؟

چراغ دیواری با چراغ پارکی متفاوت است هر چند چراغ دیواری جزئی از مجموعه چراغ های پارکی به شمار می‌رود. این دو مدل در محل نصب و به کار گیری پایه با هم فرق دارند. چراغ دیواری پایه ندارند و در محلی قرار می‌گیرد که حتما باید دیوار وجود داشته باشد تا به آن نصب شود. از طرفی چراغ دیواری بیشتر برای داخل خانه و راهرو کاربرد دارد. در صورتی که چراغ پارکی فقط مخصوص محوطه بیرون است و برای استفاده و نصب حتما به پایه نیاز دارد.

 

قیمت چراغ حیاطی و پارکی

اگر در بازار دوری بزنید هم چراغ‌هایی وجود دارند که قیمت آن‌ها کم تر است و هم چراغ‌هایی وجود دارند که نسبت گران تر هستند. متاسفانه بعضی خریداران ترجیح می‌دهند تا به سراغ محصولات ارزان تر بروند تا بتوانند در هزینه‌هایشان صرفه جویی کنند؛ در صورتی که چراغ حیاطی و پارکی از آن جایی که در داخل خانه نیستند و همیشه فضای آزاد قرار دارند اگر در برابر شرایط بد آب و هوایی نتوانند مقاومت کنند عملا طول عمر و کارایی نخواهند داشت. حباب لامپ چراغ پارکی باید مقاوم باشد تا آب و هوا را به داخل خودش نفوذ ندهد تا بتواند از لامپ محافظت کند؛ اگر حباب بی کیفیت باشد لامپ هی می‌سوزد و باید دائم عوض شود که خودش یک هزینه است و اگر پایه آلومینیوم با کیفیت نباشد مقاومتی از خودش ندارد و شما باید آن را مجدد عوض کنید؛ در نتیجه اگر چراغ پارکی و حیاطی تهیه کنید که کیفیت بالا داشته باشند هر چند گران تر باشد در مدت زمان شما صرفه جویی کرده اید؛ چرا که از هزینه‌های جانبی و تعمیر چراغ راحت خواهید شد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.