ریسه ال ای دی چیست؟

misagh
1 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
LLL

همان‌طور که می‌دانید ریسه ال ای دی نواری دارای تکنولوژی لامپ اس ام دی می‌باشد که این تکنولوژی یک سری ویژگی‌های خیلی فوق‌العاده به آن می‌دهد مهم‌ترین آن انعطاف‌پذیری است زمانی‌که ریسه انعطاف‌پذیری باشد می‌توان از آن استفاده‌های گسترده کرد همچنین تنوع رنگ آن بسیار زیاد است

نورپردازی روز به ‌روز درحال پیشرفت شدن است وسایل و تجهیزاتی که در گذشته در نورپردازی یک متدی جدید به شمار می‌روند؛ امروز قدیمی شده ‌اند نورپردازی مدرن به ترکیب طرح‌ها و رنگ‌هایی گفته می‌شود که بسیار متنوع است؛ طوری که هر طرف را که فرد نگاه کند نه را به شکل‌وشمایل مختلفی ببیند به عنوان مثال برخی از نورپردازی هایی هستند که نور روی دیوار می‌خزد و بالا می‌رود برخی مانند یک فواره سرازیر می‌شود و برخی هم کل نمای ساختمان را گرفته و رنگ و پررنگ می‌شود که هر کدام از آن‌ها یک تاثیر و شگفتی خاصی دارند و از طرفی همان‌طور که می‌دانید.

لامپ ال ای دی یکی از مهم ‌ترین نوآوری‌ها در صنعت نورپردازی است و از لامپ ال ای دی در جنبه و شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها به شکل ریسه ال ای دی است ریسه ال ای دی نواری چسبنده شکل است که در فاصله‌های منظم بر روی خط آلومینیوم قرار می‌گیرد. این بار به‌ صورت خطی روشن است که کاملاً منعطف می‌باشد و حتی می‌توان آن را برش داد بیشترین کاربرد ریسه ال ای دی برای نورپردازی باغچه و راه ‌پله است.

 ریسه ال ای دی هم هم مانند سایر ریسه‌ها از چهار بخش تشکیل‌شده است که ال ای دی با تکنولوژی مونتاژ سطحی یا SMD که بسیار امروزه معروف است چیپ های اس ام دی روی صفحه پی‌ سی بی خطی درایور و ال‌ ای‌ دی و بدنی از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

riseledc 1
ریسه ال ای دی چیست؟ 6%

شاخص‌های ریسه نوری

همان‌طور که می‌دانید ریسه ال ای دی نواری دارای تکنولوژی لامپ اس ام دی می‌باشد که این تکنولوژی یک سری ویژگی‌های خیلی فوق‌العاده به آن می‌دهد مهم‌ترین آن انعطاف‌پذیری است زمانی‌که ریسه انعطاف‌پذیری باشد می‌توان از آن استفاده‌های گسترده کرد همچنین تنوع رنگ آن بسیار زیاد است یعنی هر نورپردازی که بخواهید در آن تنوع رنگ و رنگ‌های مختلفی داشته باشید قابلیت استفاده را دارد ضمنا حجم آن هم کم است و نیاز به جای زیادی ندارد و زاویه دید بالایی دارد و مهم ‌تر از همه در میزان مصرف برق صرفه ‌جویی می‌کند متأسفانه یکی از مشکلاتی که برای طراحی نورپردازی وجود دارد این است که مصرف برق بالاست و فرد برای این‌که در هزینه‌های خودش صرفه‌جویی کند به‌دنبال راه‌حل است درصورتی‌که استفاده از ریسه ال ای دی نواری در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند؛ به همین دلیل است که تا این حد محبوب شده‌است ریسه ال‌ای عیدی نواری همان‌طور که گفته شد اسم دی دارد که اندازه‌های سمتی در آن مختلف هستند و در ادامه می‌خواهیم یک سری ساختار و ویژگی در مورد ال ای دی نواری به شما بیان کنیم.

بورد ریسه ال ای دی نواری

بورد این ریسه از پلاستیک فشرده، آلومینیوم و سرامیک تولید شده است. تراشه‌های SMD که داخل آن هستند؛ پایه ندارند و کاملا سطحی روی بورد منتاژ و لحیم می‌شوند. از طرفی تعدادی اس ام دی روی پی سی بی قرار دارد. شدت نور و لومن استریپ نواری را نمایان می‌کند و مطابق با کارایی ریسه شلنگی انتخاب می‌شوند؛ به عنوان مثال زیر هر کدام کابینت آشپزخانه در هر 30 متر اس ام دی وجود دارد که برای نورپردازی نمای ساختمان، مسیر حیاط و سقف بلند از ریسه 120 عددی به کار می‌رود.

مدار یکسو کننده یا درایور

درباره درایور باید بگوییم که درایور ریسه نواری ال ای دی تمام موج AC-DC یکسو می‌کند.  مبدل برق این مدار یکسور 220 ولت متناوب شهری است که در بازه +40 تا _40 درجه قرار دارد و به برق مستقیم تبدیل می‌شود. این مدل لامپ‌ها چون که سوسو می‌زنند اگر یکی از تراشه‌هایی که در داخل آن‌ها به کار رفته است بسوزد دیگر لامپ‌ها هم روشن نمی‌شوند.

نکته دیگری که باید به شما بگوییم این است که درایور ال ای دی نواری مدلی ترانسفورماتور با ولتاژ ثابت است. ترانسفورماتور به وسیله ای می‌گویند که انرژی الکتریکی را بین دو یا چند سیم پیچ رد و بدل می‌کند و برای استفاده از این کار از القای الکترومغناطیسی استفاده می‎کند. این مدل درایور عموما برای تامین کردن SMD لامپ، دارای 12 ولت خروجی برق DC است. یکی از نکاتی که درباره درایور هم مهم است این است که از یک درایو می‌توان چندین ریسه ال ای دی را کنترل نمود یا برق آن‌ها را تامین کرد. حتما در استفاده از آن باید این ظرفیت را بهره برد چون که اگر بار خارج نشود مدار یکسو کنند آسیب خواهد دید چون که بار زیاد می‌شود.

مشکلات نوارهای ال ای دی

نوارهای ال ای دی هر چند مانند هر وسیله دیگری یک سری مزایا دارد اما از معایبی هم برخوردار است. یکی از مشکلات آن این است که اگر ریسه ال ای دی مشکل داشته باشد و نیاز به جابه جایی داشته باشد باید لامپ‌های زیادی جاشون عوض کرد که نیاز به انرژی و زمان بالایی دارد.

از طرفی اگر یک یا دو چراغ از این مدل نوار سوخته شود؛ این فرآیند می‌تواند در برخی دیگر از چراغ‌ها هم دیده شود. از طرفی میزان روشنایی کم‌ می‌شود. این مدل چراغ هزینه بیشتری از مدل معمولی دارد از این رو در بهره وری و میزان مصرف انرژی شود.

What is an LED thread 1
ریسه ال ای دی چیست؟ 7%

عمر ریسه ال ای دی چقدر است؟

ریسه‌های نوری طول عمر مشخصی دارد. عمر نوارهای ال ای دی تا حد زیادی به شرایط قرارگیری آن بستگی دارد. اگر بتوانید ریسه ال ای دی را در جایی نصب کنید که دما ان بالا باشد؛ طول عمر ان کم می‌شود. یعنی دما روی میزان طول عمر این ریسه‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد و باید به محیط آن توجه کرد.

کاربرد ریسه ال ای دی

ریسه ال ای دی کاربردهای زیادی دارد همان‌طور که می‌دانید این ریسه نسبت‌به مدل‌های قدیمی مزایای خیلی بیشتری دارد بی‌سایه امروزی ایمن هستند و محیط اطرافشان را حرارت نمی‌دهند و گرم نمی‌کنند در مورد مصرف انرژی و برق باید بگوییم که مصرف آن‌ها بسیار پایین بوده و قیمت پایین‌تری دارند و از طرفی وضع روستاهای امروزی کاملاً سبک است و این عامل کمک می‌کند تا ریسه‌ها برای ایده‌های خلاقانه و متنوع استفاده شود ریسه‌ها به‌صورت کلی به دو دسته ریسه تزیینی و ریسه ساختمانی تقسیم می‌شوند ریسه تزئینی همانگونه که از اسمش پیداست برای مصارف تزئینی دکور داخلی و خارجی زیباسازی به کار می‌رود و در رنگ‌های آفتابی مهتابی سوزنی وجود دارد نیز ساختمانی برای نما نور مخفی بیشتر استفاده می‌شود به‌صورت کلاف‌های طبیب بفروش می‌رسد در این تلفات دیودهای ال ای دی در طول رشته مسی روکش‌دار می‌باشند ریسه یک مدار الکتریکی قابل‌انعطاف است از لامپ‌های کوچکی با فاصله یکسان تشکیل‌شده است.

ریسه شامل مجموعه‌ای از لامپ‌ها می‌باشد که در یک سیم تعبیر قرار می‌گیرند منبع تغذیه می‌تواند باتری و برق باشد و مدل باتری قرآن از یک یا چند باتری نیرو می‌گیرد مدل دوم آن با برق دویست و بیست ولت شهری کار کرده و معمولاً به یک مبدل خاصی نیاز ندارد درمجموع ریسه‌ها با ایمنی بالا مصرف برق پایین طراحی زیبا بهترین ایده برای تزیین فضاهای داخلی و خارجی است.

اتصال عکس چاپ شده به ریسه

نورپردازی اتاق

نورپردازی فضای بیرونی

نورپردازی پنجره و اتاق

قرار دادن ریسه درون حباب

تزئین آلاچیق و بالکن

تزئیین گیاه و درخت

تزئیین اتاق کودک

تفاوت ریسه ال ای دی و اس ام دی

دو مدل ریسه وجود دارد که هر کدام دارای یک سری ویژگی هستند و محصولات روشنایی آن ها بر پایه ال ای دی بوده و پس هر دوی آن ها کم مصرف هستند.

ریسه ال‌ ای‌ دی و ریسه اس ام دی هر دو تاشو یک کارایی دارند؛ اما با همدیگر در حال تفاوت می ‌باشند درباره ریسه ال ‌ای ‌دی باید بگویم که این روزا نسل قدیمی نوارهای نوری هستند؛ ریسه‌ های ال ‌ای ‌دی مصرف انرژی نسبتاً کمی در مقابل ریسه‌ های شلنگی اس ام دی دارند و همین ‌طور لومن و قدرت نوردهی ریسه کمتر می ‌باشد. ریسه ال‌ ای‌ دی امکان برش در هر دو متر دارد و قابل‌ ذکر است که این ریسه دارای زاویه تابش سیصد و شصت درجه می‌ باشد پس پخش نور آن بسیار خوب است و باعث دیده شدن نور ریسه از تمامی مناطقی که در آن‌جا وصل هس می‌ باشد در مورد ریسه اسم ریسه اس ام دی باید بگوییم که چیپ ضمنی نوردهی بسیار بالاتری نسبت‌ به ال ‌ای‌ دی دارد. همچنین در ریسه‌ های اس ام دی مکان برش ریسه در هر یک متر است.

riseledf 1
ریسه ال ای دی چیست؟ 8%

ریسه تزیینی و مزایای آن

درباره ریسه تزیینی باید بگویم که ریسه خیلی خاص نیست و یک سری کاربردهای مخصوص خودش دارد؛ این مدل ریسه برای تزئین کردن به کار می رود و با ریسه ال ای دی یک همسو می باشد. ریسه تزئیینی مزایای زیادی دارد که سبب می شود از ان خیلی استفاده کرد؛ اولین ویژگی آن این است که مصرف انرژی ان خیلی کم می باشد.

مصرف انرژی اهمیت بسیار زیادی دارد اصولاً وسایلی که مصرف انرژی خیلی کمی دارند؛ جزو محبوب ‌ترین‌ها به شمار می ‌روند. مخصوصاً در صنعت روشنایی که باید دائماً روشن باشد اگر به وسیله مصرف کمی داشته باشه و روشن باشه به ‌خوبی مورد استقبال و فروش خوبی در بزرگ خواهد داشت؛ ریسه تزیینی علاوه بر مصرف انرژی خیلی کم و کاربرد های چند منظوره دارد و می ‌توان آن را در ابعاد مناسب برش دهد و محدودیتی دراین‌ باره ندارد. ضمنا اگه شما بخواید جلوه ‌های متنوع نوری ایجاد کنید. ریسه تزئینی برای شما بهترین گزینه است به‌ خاطر این که این ریسه تنوع رنگی خیلی زیادی دارد. ضمنا نصبش خیلی راحت برخی از تجهیزات نورپردازی هستند که هر چند به وفور استفاده می ‌شوند؛ اما نصب آن‌ ها بسیار سخت است و نیاز به فرد متخصص و تکنسین دارم به‌خاطر همین خیلی از افراد از قید آن ‌ها می ‌گذرد؛ اما در مورد ریسه تزئینی باید بگم نصب خیلی راحتی دارد و هر فردی می‌ تواند آن را انجام دهد و قابلیت انعطاف ‌پذیری آن بالاست دوستدار محیط ‌زیست بوده توزیع رنگ و درخشندگی خیلی‌ خوب می‌ باشد و همچنین تنوع آن بسیار بالاست.

riseled 1
ریسه ال ای دی چیست؟ 9%

خرید ریسه ال ای دی

برای خرید و تهیه ریسه ال ای می توانید از کاربردهای گوناگون آن بهره بگیرید. این مدل ریسه می تواند خیلی از مشکلات زندگی شما را در حوزه نورپردازی حل و فصل کند, برای خرید پیشنهاد می دهیم که به فروشگاه و مراکز معتبر مراجعه کنید و پس از آن بتوانید آن را تهیه کنید. اما در حال حاضر با توجه به گسترش اینترنتی و استفاده مردم ازآن می توانید این مدل ریسه را به صورت آنلاین تهیه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.