انواع باکس کف خواب

misagh
27 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
qag

استفاده از باکس کف خواب در صنعت ساختمان سازی به شدت رو به افزایش است؛ چون که نه تنها کاربردهای گوناگونی دارد، بلکه از مزایای زیادی هم تشکیل شده است. نصب باکس کف خواب خیلی از مشکلاتی که کلید و پریزها داشتند به خصوص در امکان بزرگ که سقف کاذب دارند و یا سطوح بتنی دارند را حل می کند.

همان طور که می دانید سقف کاذب به پوشش غیر اصلی گفته می شود که پس از سقف اصلی ایجاد می شود و تاسیسات را می پوشاند. یعنی همه چیز را زیر سقف اصلی قرار می دهد. وجود این سقف سبب می شود تا مدل های دکور مختلفی روی آن ایجاد شود و همین طور از هدر رفتن دما و گرما جلوگیری شود و بستر مناسب برای نورپردازی ایجاد گردد. مواردی که در انتخاب سقف کاذب اهمیت دارد فضای مسکونی و تجاری است. تا به این جا با سقف کاذب هم آشنا شدیم حالا می توانیم بفهمیم که چرا در جاهایی که سقف کاذب به کار رفته است مشکل برای کلید و پریز وجود دارد و باید از انواع باکس کف خواب استفاده کرد.

Types of sleeping floor boxesggg 1
انواع باکس کف خواب 4%

جعبه پریز باکس کف خواب

باکس کف خواب یا دیوار خواب به دریچه ای در واقع گفته می شود که از یک باکس توکار تشکیل شده و در درون کف سازی قرار می گیرد. دسترسی به پریز و سوکت شبکه را آسان تر می کند. مهم ترین دلیل به کار بردن از باکس کف خواب محدودیت داشتن فضاهای اداری و تجاری یا هر محل دیگر برای نصب است. همچنین در حال حاضر زیبایی بسیار اهمیت پیدا می کند. ساختمان ها علاوه بر ساخت دوست دارند که زیبایی داشته باشند؛ در واقع طراحی دکوراسیون بیشتر برای این جنبه ها استفاده می شود که زیبایی داشته باشند. نصب تاسیسات بیش از حد روی زیبایی محیط تاثیر می گذارد و یکی از راهکارهایی که برای نگه داشتن تجهیزات پیشنهاد می شود استفاده از باکس کف خواب است. این مدل باکس برای توزیع کردن نیرو و شبکه در پروژه های مسکونی لاکچری به کار می رود.

باکس کف خواب پلاستیکی یا فلزی

باکس کف خواب روی زمین قرار می گیرد؛ فشار زیادی به آن وارد می شود و باید تحمل شود. انتخاب متریال به کار گرفته شده در این مدل باکس بسیار مهم و ضروری می باشد. باکس های کف خواب می توانند با پلاستیکی یا فلزی باشند؛ باکس پلاستیکی به دلیل ضعیف بودن لولای آن عموما راحت شکسته می شود و در صورتی که در جایی نصب شود که فشار به آن زیاد باشد باید عوضش کنید. از طرفی فلزی هم وجود دارد که کیفیت و استقامت آن بیشتر است.

کاهش هزینه ها با باکس کف خواب

خودتان بهتر از هر کسی می دانید که ایجاد تغییر در طراحی و ساختمان یکی از پر هزینه ترین کارهاست طوری که شما اگر کاری انجام دهید باید چقدر هزینه برای سیم کشی و موارد این چنینی انجام دهید. به عنوان مثال ساختمانی را تصور کنید که هزینه کرده است تا بتواند سقف کاذب نصب کند؛ اما پس از آن برای نصب کلید و پریز باید داخل آن تغییرات ایجاد کند خودش صرف از نظر هزینه چقدر به زمان و انرژی نیاز دارد؛ از این رو استفاده از روش های میان رو به شما کمک می کند تا بتوانید از انجام این هزینه ها جلوگیری کند. یکی دیگر از دلایل و مزایای به کار گرفتن باکس کف خواب این است که در هزینه ها صرفه جویی می کنند. سیم کشی کردن، خرید کابل و سیم همه این ها نیاز به هزینه دارد. زمانی که شما تمامی کلید و پریز و هر آن چه که نیاز دارید درون این باکس قرار می دهید؛ خود به خود تمام این موارد حل می شود. از این رو از دید کاهش هزینه ها هم می توان به آن نگاه کرد. چون که کلید و پریز در یک جا مترکز می شود.

Types of sleeping floor boxes 1
انواع باکس کف خواب 5%

مزایای انواع باکس کف خواب در یک نگاه

  •      نصب ساده و راحت
  •      مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  •      مقاومت بالا در برابر ضد ضربه بودن و استحکام بالا
  •      بهره مندی از ابعاد و سایزهای مختلف
  •      دارای روکش پی وی سی به منظور عایق بندی
  •      برخورداری از امکان نصب ترانکینگ های کف
  •      تولید شده مطابق با استانداردهای بین المللی
  •      قابلیت بیشتر شدن تعداد پریز و کلید

نکاتی برای انتخاب باکس کف خواب

موارد دیگری که می خواهیم درباره آن بیان کنیم این است که در درب و رویه کف خواب حتما باید ورق 2 میلی متری نصب شده باشد چون که هنگامی که افراد از روی این مدل کف خواب عبور می کنند بدنه اگر پلاستیکی باشد نشکند و مهم تر از همه سر و صدا تولید نکند. همچنین لولای درب پلاستیکی که داخل بدنه هم قرار می گیرد باید به آن توجه کرد که فلزی باشد تا اگر فشار و ضربه ای به آن وارد می شود نشکند. ضمنا پلاستیک استفاده شده در این باکس کف خواب حتما باید از پلاستیک خشک باشد چون که بهر پلی آمید یا پلی کربنات است و کمک می کند تا مقاومت آن بیشتر باشد. در زمان انتخاب باکس کف خواب باید به یک سری نکات مهم توجه کنید؛ این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین جنس را بخرید. این نکات شاید در نگاه اول بتوانید آن ها را به سادگی شناسایی کنید اما در زمان خرید به شما کمک خواهد کرد.

ماژول های مناسب برای باکس کف خواب

  •      1 ماژول
  •      6 ماژول
  •      12 ماژول
  •      16 ماژول
  •      24 ماژول

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.