چراغ ریلی برای نورپردازی

misagh
1 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
QQQQ

چراغ ریلی یکی از تجهیزات مخصوص به روشنایی است که در ساختمان‌ها بسیار کاربردی و اقتصادی است. این مدل نورپردازی طوری طراحی شده که برای هر چراغ هیچ نیازی به سیم کشی مجزا نیست؛ چون که همیشه این یک اختلال برای اجرا کننده ها بود. همه چراغ‌های این سیستم در داخل یک مسیر قرار دارند و انرژی از سیم کشی داخل ریل تامین می‌شود.

چراغ ریلی برای نورپردازی

در طراحی داخلی بخش‌های مختلفی اهمیت دارد زمانی که شما به یک ساختمان وارد می‌شوید که طراحی آن شما را مجذوب خودش می‌کند باید بدانید که علاوه‌ بر این ‌که یک طراح و دیزاین خلاق روی آن کار کرده‌ است. چندین عوامل در کنار هم‌ دیگه سبب شدند تا این طراحی و ساختمان ویترینی شکلی در بیاید که به برخی از آن‌ها می‌خواهیم اشاره کنیم. عامل مهمی که در این طراحی‌ها وجود دارد نورپردازی ات زمانی که شما یک فرد عادی باشید و با مسائل طراحی تخصصی زیاد آشنایی نداشته باشید همه‌چیز را شکل ظاهری می‌بینید درصورتی‌که نورپردازی یکی از فاکتورهایی است که آن شکل ظاهری را به صورت زیباتر و با جلوه‌ای بیشتر نشان می‌دهد به‌عنوان مثال تابه‌حال به طلافروشی‌ها رفته‌اید می‌بینید که طلاها در پشت ویترین چقدر زیبا و جذاب هستند درصورتی‌که شاید در یک فضای معمولی آن‌قدر آن‌ها را روشن و زیبا نبینید یکی از دلایلی که باعث می‌شود طلاهایی که در پودر ویترین و در فروشگاه‌های طلافروشی وجود دارند تا این حد جذاب باشند نحوه نورپردازی نورپردازی آن‌ها کمک می‌کند تا طلاها بتواند به‌خوبی نمایان بشوند و جلوه بدهند همین در ساختمان هم بسیار مهم است به همین دلیل امروزه روزبه‌روز به اهمیت نورپردازی و استفاده از تجهیزات درست و مناسب برای آن تاکید می‌شود یکی از تجهیزاتی که برای نورپردازی استفاده می‌کنند چراغ ریلی است. در این مقاله نکاتی مهم درباره چراغ ریلی خواهیم گفت پس با آریانور همراه باشید.

 

چراغ ریلی و آشنایی با آن

چراغ ریلی یکی از تجهیزات مخصوص به روشنایی است که در ساختمان‌ها بسیار کاربردی و اقتصادی است. این مدل نورپردازی طوری طراحی شده که برای هر چراغ هیچ نیازی به سیم کشی مجزا نیست؛ چون که همیشه این یک اختلال برای اجرا کننده ها بود. همه چراغ‌های این سیستم در داخل یک مسیر قرار دارند و انرژی از سیم کشی داخل ریل تامین می‌شود.

Rail lights for lighting2
چراغ ریلی برای نورپردازی 5%

ویژگی منحصر به فرد چراغ ریلی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نورپردازی با چراغ ریلی دارد این است که با استفاده از آن‌ها می‌توان زاویه‌های متفاوت را اجرا کرد. چراغ ریلی این قابلیت را دارد که در جاهایی مثل فروشگاه و نمایشگاه که نورپردازی بسیار مهم است و باعث می‌شود تا مشتری جذب شود و داخل بیاید در زاویه‌های مختلف تنظیم شود به‌عنوان مثال در یک فروشگاه چینش اجناس با فروشگاه‌های دیگر متفاوت است به همین دلیل نورپردازی این دو نمی‌تواند یکسان باشد یا این‌که صاحب فروشگاه می‌خواهد که نورپردازی در یک بخش کالاها تمرکز بیشتری داشته باشد تا آن‌جا بیشتر به چشم بیاید استفاده از چراغ ریلی این قابلیت را می‌دهد که نورپردازی را با توجه به هدف کاربر ثبت و ضبط کرد.

همچنین ریل‌های چراغ ریلی طوری تولید می‌شوند که می‌توان از آن‌ها روی زمین دیوار و یا سقف استفاده کرد با توجه به کاربردی که قرار است داشته باشد در یکی از این سه محل نصب می‌شود و فقط مخصوص یک جان نیست؛ همچنین در زمانی که محل نصب و نوع چراغ ریلی را می‌خواهید انتخاب کنید حتما به ریل‌ها توجه کنید چراکه ریل باید تأمل تعداد و اندازه لامپ را داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند نور را به صورت کامل و با توان زیاد پخش کند و از طرفی سیم کشی ساختمان هم باید به صورتی باشد که با ریل هماهنگ باشد تا گشتاور لازم برای چراغ را تامین کند از طرفی به‌جز نورپردازی ریل برای حرکت دادن و تغییر زاویه نور هم کاربرد دارد اگر این موارد در کنار هم به‌خوبی باشن نورپردازی با چراغ ریلی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

RAILLIGHTG 1
چراغ ریلی برای نورپردازی 6%

کاربرد چراغ ریلی

چراغ ریلی با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد کاربرد زیادی دارد. یک مدل دیگر از کاربرد آن این است که این چراغ برای نورپردازی با جاهایی که فضای سقف بلندی دارند هم قابلیت استفاده را دارد؛ همان‌ طور که می‌دانید اندازه سقف یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در نورپردازی است برای محل‌هایی که سقف آن‌ها کوتاه است از مدل لامپ و حتی لوستر خاص برای نورپردازی استفاده می‌کنند از طرفی برای جاهایی که سقف آن کوتاه است هم از یک مدل تجهیزات برای نورپردازی استفاده می‌کنند؛ یعنی زمانی‌ که یک طراح می‌خواهد عوامل مهم و تاثیرگذار در نورپردازی را مدنظر قرار دهد حتما به ارتفاع سقف آن توجه می‌کند چراغ ریلی برای سقف‌هایی که ارتفاع بلندی دارند بسیار مناسب و قابلیت اجرا را دارد.

برای انتخاب چراغ ریلی باید به یک سری عوامل توجه کنید؛ شدت نور، اندازه ریل، بودجه‌ای که می‌خواهید برای نورپردازی پرداخت کنید رنگ و قرار گرفتن آن را حتما مدنظر قرار دهید همچنین برای این‌که نورپردازی از چه لامپ‌هایی استفاده شود هم در نظر داشته باشید چون‌ که لامپ‌هایی که به ‌کار گرفته می‌شوند مدل متفاوتی از تابش نور را ایجاد می‌کنند و تابش نور هر لامپ با لامپ دیگری فرق دارد. در چراغ‌های ریلی می‌توانید سه مدل لامپ را استفاده کنید؛ لامپ‌ COB، چراغSMD و لامپ LED گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود. همچنین برای نورپردازی با این مدل چراغ می‌توانید به سراغ لامپ رشته‌ای و متال هم بروید این نورها امکانات بیشتری برای شما می‌گذارند و با توجه به فضایی که می‌خواهید آن را نورپردازی کنید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

RAILLIGHTS 1
چراغ ریلی برای نورپردازی 7%

بهترین مکان‌های استفاده چراغ ریلی

با توجه به این ‌که گفته شد چراغ ریلی قابلیت تنظیم زاویه را دارد مکان‌هایی مانند فروشگاه و گالری‌ها بهترین جاهایی هستند که می‌توان با این چراغ‌ها مانور داد همچنین بکارگیری از این سیستم در زمانی توصیه می‌شود که بخواهیم نورپردازی را طوری تنظیم کنیم که تابش نور به‌صورت موضعی و با جاهای دیگر فرق داشته باشد به‌عبارت‌دیگر روی یک سری وسایل و عناصر جلوه بیشتری کند و از طرفی چراغ‌هایی که توی سیستم ریلی به کار می‌رود در جهات مختلفی چرخانده می‌شوند و ازاین ‌رو برای مکان‌های خاص که نورپردازی ویژه نیاز دارند از این مدل استفاده می‌شود. به‌ عنوان مثال این مدل این امکان را می‌دهد که در گالری‌ها محصول یا تابلویی جدایی را با یک ‌رنگ اختصاصی نشان دهند و همین‌طور بتوان بازدیدکننده را به یک هدف خاصی هدایت کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این سیستم بسیار بسیار در آن خوب عمل می‌کند امکان جابه جا کردن چراغ در داخل ریل است.

دلایل مناسب برای نورپردازی محل با استفاده چراغ ریلی

تا به این‌جا بااهمیت چراغ ریلی آشنا شدیم چراغ ریلی به مدلی از روشنایی می‌گردد که انتخاب مناسبی برای خانه‌ها به‌ویژه خانه‌های بازسازی و نوسازی شده از خانه‌هایی که می‌خواهند مدرن باشند ناخودآگاه باید به سراغ چراغ لیدی بروند چراغ ریلی مدلی است که همه‌فن‌حریف می‌باشد و می‌تواند در هر شکل و اندازه و یا در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد چراغ ریلی را می‌توانید روی یک آثار هنری پیش‌خوان آشپزخانه و یا هر جایی‌که این تمایل دارید متمرکز کنید و هر وقت که نیاز دارید. تابش آن را تغییر دهد این یک ویژگی چراغ ریلی است که هر چراغی و آن را ندارد و کاربری آن تا این حد اهمیت و مناسب می‌باشد و هر زمان که شما دوست داشته باشید می‌توانید زاویه تابش آن را عوض کنید و همین باعث می‌شود تا طراحان دکوراسیون خیلی علاقه داشته باشند که از این چراغ در نورپردازی آشپزخانه و مکان‌های مختلف استفاده کنند مدل دیگر و ویژگی دیگر قاب و ریل‌های رنگی آن است که امکان می‌دهد که ریل خودتان را با ریل سقف استتار کنید و یا با ایجاد پارادوکس و تضاد آن را سفید مشکی کنید و جلوه‌های ویژه‌ای برایم به وجود بیارید که شاید با استفاده از چراغ‌های دیگر نمی‌توانید آن‌ها را ایجاد کنید این‌ها عواملی هستند که به شما کمک می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهند که برای نورپردازی خانه‌تان به سراغ چراغ ریلی بری همچنین چراغ ریلی برای زمان‌هایی که می‌خواهید یک مجسمه نقاشی یا هر چیز دیگری را در خانه‌تان برجسته کنید و به کار می‌رود چون‌که نور بیشتری تابش می‌کند و آن را نمایان‌تر نشان می‌دهد.

چه زمانی از چراغ ریلی استفاده کنیم

چراغ ریلی بیشتر مواقعی به کار می‌رود که یک‌ جای خالی برای روشنایی سقف می‌خواهیم داشته ‌باشیم و قصدمان نورپردازی نقاط مختلف اتاق می‌باشد؛ به‌ عنوان مثال در آشپزخانه و محل کار اگر نیاز داریم نور به نقاط گوناگون تابیده شود چراغ ریلی بهترین گزینه برای ما می‌باشد چراغ‌های متنوعی وجود دارند در حال حاضر در صنعت نورپردازی هر کدام از آن‌ها یک سری کارایی متفاوتی دارند اگر خودتان به ‌تنهایی می‌خواهید بروید؛ سراغ چراغ و مدل مناسبی انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما این است که پیش‌از آن که بخواهید چراغ را تهیه کنید حتما تحقیق و بررسی کنید اول از همه و مهم ‌تر از تحقیق و بررسی چراغ تحقیق و بررسی جایی است که شما می‌خواهید چراغ را به روی آن نصب کنید بی‌نهایت مدل‌های گوناگونی از چراغ در صنعت روشنایی وجود دارد و بی‌نهایت گزینه پیش روی شماست که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید اما چراغ باید به محل شما بخورد اگر نخورد؛ نه ‌تنها نورپردازی انجام نمی‌شود بلکه مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند طوری که کسی که در آن‌جا قرار دارد دوست دارد تا هر کاری بکند تا از آن محل خارج شود چون ‌که نورپردازی به‌ویژه روی چشم و روی سردرد تاثیر دارد اگر نورپردازی خوب نباشد چشم اذیت شده و فرد دچار سردرد می‌شود و هم هزینه و انرژی که شما صرف کردید و پرداخت کرده ‌اید به باد می‌رود به‌ همین دلیل حتما درباره چراغ ریلی و استفاده از آن اطمینان حاصل کنید و سعی کنید تا نقاط مختلف را با استفاده از آن بپوشانید تا کارایی خودش را به چندین و به حداکثر برساند.

نورپردازی با چراغ ریلی ال‌ای‌دی

چراغ نورپردازی امروزی در حال حاضر به ‌صورت مدرن انجام می‌شود و نورپردازی با گذشته تفاوت پیدا کرده‌است طوری که به‌صورت چند لایه و جزئی می‌باشد هر کدام از این لایه‌های خصوصیاتی برای خودشان دارند و در بین آن‌ها بخش مختلف از نورپردازی وجود دارد نکته ‌ای که در مورد چراغ ریلی جالب و قابل ‌توجه است این می‌باشد که از چراغ ریلی می‌توانید برای هر مدل نورپردازی که در نظر دارید استفاده کنید نورپردازی تأکیدی نورپردازی دیواری و نورپردازی متمرکز ازجمله مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از چراغ ریلی آن‌ها را انجام دهید نورپردازی تأکیدی برای ایجاد تأکید و جلب توجه به سمت یک بخش یک محل می‌باشد نورپردازی تأکیدی باید در ارتفاع مناسب از سقف اندازه ‌گیری شود و همین ‌طور محل نصب آن به دست بیاید در نورپردازی و ریلی می‌توانید همه این کارها را به‌ راحتی و به ‌سادگی انجام دهید و هیچ مشکلی برای انجام این کار نداشته باشید.

کارایی فوق‌ العاده‌ ای چراغ ریلی

در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم چراغ ریلی در هر جایی‌که فکرش را نمی‌کنید کاربرد داره کارایی فوق ‌العاده این چراغ باعث محبوبیت روزافزون آن شد دستوری که با استفاده از آن می‌توانید به‌ راحتی و آسانی هر جا که نیاز دارید چراغ ریلی را نصب کنید و اگر در راهروی خانه‌ تان تابلوهای متعدد و گوناگون نصب کرده ‌اید این راهرو جای مناسبی برای استفاده چراغ ریلی از چراغ ریلی جذابیت و زیبایی تابلوها را چند برابر می‌کند و پولی می‌کند فردی که به راهروی شما وارد می‌شود و می‌خواهد وارد خانه شما شود؛ اول تابلوها را ببیند و نظرش به آن بسیار جذب یابد همچنین چراغ‌های مختلفی را می‌توان روی ریک ریل نصب کنید و هر کدام از آن‌ها را برای استفاده از آشپزخونه متمرکز کنید بخشی از آشپزخانه را می‌توانید با چراغ ریلی نورپردازی کرده بخش دیگر را با چراغ ریلی مجدد نورپردازی کنید همچنین اگر شما خانه ‌ای دارید که سقفش بیش‌ازحد بلند است می‌توانید چراغ ریلی را با استفاده از کابل‌های نگهدارنده از سقف آویزان کنید ساختمان‌هایی که در حال حاضر سقف شان خیلی بلند باشد کمتر پیدا می‌شود نسبت‌ به آپارتمان‌های امروزی اما اگر چراغ ریلی را برای سقف تان انتخاب کنید بلند بودن بیش‌ازحد آن تا حد زیادی جبران خواهد شد ضمنا از نصب چراغ در مکان‌های باز و بسته شدن درب ورودی و مزاحمت ایجاد می‌کند هم می‌توانید چراغ ریلی را استفاده کنید اما بهتر است که این کار را انجام ندهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.