سنسور چشمی راه پله چیست

misagh
28 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
qazzz

به این نکته توجه داشته باشید که عملاً سنسور یه حس کننده قوی می باشد که به واسطه تنظیمات خاص شما میتوانید تحریک آن را به میزان قابل توجه خود تنظیم کنید و اصولاً سنسور چشمی راه پله مقرون به صرفه ترین سنسورها در بازار می باشد؛ چرا که باعث جلوگیری از مصرف انرژی و هزینه بالای برق میشود.

برای مدیریت و کنترل روشنایی و نورپردازی راه پله سنسور چشمی راه پله استفاده می شود؛ چرا که این نوع سنسور ها درهنگامتشخیص هرگونه حرکتی وابسته به نوع تنظیم حساسیت می‌تواند نور مورد نظر را به محیط ارائه دهد.

 بدین ترتیبشما می توانید به صرفه اقتصادی این وسیله کاملا مطمئن باشید؛ چرا که با استفاده از سنسور چشمی راه پله دیگر لازم نیست تا انواع لامپ ها حتی لامپ های کم مصرف به صورت دائمی راه پله را روشن نگه دارند تا اتلاف انرژی به شکلی بسیار زیان بار به وجود اید.

What is a step eye sensor 1
سنسور چشمی راه پله چیست 4%

انواع سنسور چشمی راه پله

در این میان سنسور چشمی راه پله مانند بسیاری از سیستم های نورپردازی از انواع و مدل های مختلف تولید،  ساخته و به بازار ارائه می شود که شما اگر بخواهید از یک سنسور چشمی که بتواند ۱۴۰ درجه را به راحتی در محدوده دید خود قرار دهد  و همچنین این سنسور به صورت واضح در راه پله مشخص نباشد، می‌توانید از سنسور چشمی راه پله توکار در این گونه شرایط استفاده کنید.

 اما برای بسیاری از محیط های باز اگر دقت کرده باشید سنسورهای چشمی خاصی نصب می شود که شما به راحتی می توانید این سنسور چشمی را مشاهده کنید و به واسطه محدوده دید ۱۸۰ درجه عمدتاً برد روشنایی و نوری بسیاری نسبت به دیگر مدل های خاص سنسور چشمی راه پله را از این نوع مدل کاربردی انتظار داشته باشید.

 اما عده ای دیگر از افراد به آراستگی فضا بسیار اهمیت می‌دهند و سنسور چشمی راه پله توکار سقفی را برای اتسفاده در تأمین روشنایی راه پله خود مدنظر دارند؛ چرا که این نوع سنسور چشمی راه پله در یک قوطی هالوژن و در زیر سقف مورد نظر نصب می شود کهالبتهسنسورچشمی راه پله توکار سقفی تنها می‌تواند ۳۶۰ درجه را به راحتی در محدوده دید خود پشتیبانی کند.

What is a step eye sensors 1
سنسور چشمی راه پله چیست 5%

تایمر سنسور چشمی راه پله

شما نیز به راحتی می‌توانید تایمر سنسور چشمی راه پله را در هر زمانی که بخواهید تنظیم کنید؛ چرا که این تایمر با کنترل و مدیریت شخص شما می تواند وضعیت خود سنسور را به راحتی مشخص کند و اصولاً خاموش و روشن کردن لامپ را شما به واسطه تنظیم تایمر می توانید به راحتی انجام دهید و مشخص نمایید.

این نکته مهم و طلایی را به خاطر بسپارید، چنانچه مشکل خاصی برای سنسور چشمی راه پله به وجود آید به این شکل که سنسور به صورت ناگهانی خاموش و روشن شود بهتر است به تایمر سنسور چشمی راه پله توجه ویژه ای داشته باشید؛ چرا که به احتمال بسیار بالا و زیاد تایمر به تعمیرات جزئی ولی البته بسیار مهم نیاز ویژه و مبرم دارد.

ساختار سنسور چشمی راه پله

در مورد ساختار کلی سنسور چشمی راه پله بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید، که اصولاً این نوع چشمی ها در سه ولوم کاربردی و البته بسیار خاص کارکرد خود را به نحو احسن به نمایش می گذارند که:

ü    مقدار زمان

ü    مقدار نور

ü    حساسیت

 به راحتی به واسطه این سه ولوم مهم و کاربرد در ساختار اصلی سنسور چشمی راه پله مشخص و تنظیم می گردد.

 اگر قصد داشته باشید که در مورد عملکرد ولوم اطلاعاتی را بدست آورید، این نکته را به خاطر بسپارید که چنانچه شما ولوم نور را به طرف علامت منفی بچرخانید، به این معنی است که سنسور چشمی راه پله تنها در هنگام تاریکی هوا به روشنایی خود باید فکر کند یعنی تنها شب سنسور چشمی راه پله می تواند عملکرد ویژه خود را به نمایش بگذارد، حتی در طول روز نیز این سنسور نخواهد توانست کارکردی قابل قبول را از خود ارائه دهد؛ چرا که شما ولوم نور را تنها  برای شب مشخص کرده‌اید.

 اما برعکس با چرخاندن ولوم زمان به طرف علامت مثبت نیز شما قادر هستید به راحتی یک حرکت خاص را نیز  تعریف کنید که این حرکت می‌تواند لامپ ها را به راحتی و در سرعت عمل بی‌نظیر روشن کند، اما در مورد ولوم حساسیت بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید، که این نوع ولوم زمانی که به سمت منفی چرخانده شود به گونه ای تنظیم می شود که تنها با تحریک های خاصی سنسور چشمی راه پله تحریک شده و بتواند لامپ را برای محل روشن کند و به عنوان مثال با پرواز یک گنجشک شما نباید با تنطیم این حالت انتظار داشته باشید که سنسور چشمی راه پله روشن شود.

برای کارکرد سنسور چشمی راه پله شما باید بدانید که فاز و نول در این سنسور و ساخت آن نقش بسیار موثری را ایفا می کند و اصولاً به واسطه وجود فاز و نول دستگاه سنسور چشمی راه پله می تواند کارکرد و عملکردی خاص را از خود نشان دهد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر فاز و نول با هرگونه مشکل مواجه شده باشد صددرصد شما نخواهید توانست برروی کارکرد مهم و اصلی سنسور چشمی راه پله حساب کنید.

اهمیت ارتفاع در عملکرد سنسور چشمی راه پله

 خاطر نشان می کنم سنسور چشمی راه پله  به واسطهعملکردفازونولداخلدستگاهمی‌تواند، تحریک شده و روشنایی خود را به نحو احسن نشان دهد، شما اگر بخواهید که کارکرد و عملکرد بهتری را از سنسور چشمی راه پله انتظار داشته باشید، بهتر است که ارتفاع مناسبی را برای نصب سنسور چشمی راه پله مد نظر داشته باشید، چرا که ارتفاع باعث کارکرد و عملکرد بهتری در  سنسور چشمی راه پله می شود.

توجه به ارتفاع مورد نظر برای نصب سنسور چشمی راه پله باعث می شود که سنسور بتواند به راحتی با توجه به به تنظیمات خاص خود به شکلی ویژه کارکردی قابل قبول را ارائه دهد و بدین ترتیب، بهتر است همیشه در هنگام نصب سنسور چشمی راه پله به ارتفاع محل راه پله توجه بالایی داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.