لامپ ال ای دی یا مصرف

misagh
28 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
1 qwer

اگر در سال های گذشته به فروشگاه های لوازم الکتریکی رفته باشید برای این که لامپ از دست رفته خانه تان را عوض کنید با مدل های مختلفی از لامپ کم مصرف یا ال ای دی مواجه می شوید. لامپ هایی که شکل ظاهری، توان مصرفی و سازندگان متفاوت دارد. شما ممکن است در آن زمان سردرگم شوید؛ در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم کدام لامپ برای شما بهتر است لامپ ال ای دی یا لامپ کم مصرف کدامش به نفع شماست و کدامش به شما کمک می کند تا بازدهی بیشتری را دریافت کنید؟

LED lights or consumptionnn
لامپ ال ای دی یا مصرف 4%

تفاوت های اصلی لامپ ال ای دی و کم مصرف

روشنایی های زیادی با توجه به نحوه تولید نور با هم دیگر تفاوت دارد در ادامه می خواهیم به شما دو مدل از تفاوت های این دو چراغ را اشاره کنیم.

انرژی لامپ ال ای دی و کم مصرف

اولین موردی که در این بررسی باید به شما بگوییم این است که این دو مدل لامپ از چه نظرهایی با هم دیگر تفاوت دارند لامپ کم مصرف انرژی کمی دارد  و مصرف آن پایین تر است زمانی که لامپ کم مصرف به میان آمد لامپ های دیگر به چشم نمی آمدند و سر و صدای زیادی به پا کردند و لامپ ها به دلیل نداشتن رقیب در مصرف انرژی بیشترین کارایی را داشت تا آن جایی که لامپ ال ای دی به میان آمد. لامپ ال ای دی هم نسب به لامپ های گذشته مانند رشته ای 75 درصد انرژی کمتری مصرف کرده و 80 ئدرصد انرژی خودش را به شکل نور می دهد. در بین لامپ کم مصرف و ال ای دی، ال ای دی حرارت کمتر تولید کرده و از انرژی خودش بیشتری استفاده را می کند.

عمر کدام لامپ ها

دو مدل دسته بندی که شما باید درباره لامپ ال ای دی و کم مصرف در نظر بگیرید میزان عمر این دو می باشد. یک نکته که باید بیان کنیم این است که لامپ کم مصرف نسبت به لامپ رشته ای طول عمر بالاتری دارد؛ اما در مقابل با لامپ ال ای دی طول عمرش کم تر است، لامپ های ال ای دی حدودا سه برابر بیشتر از لامپ های کم مصرف عمر کرده و بازدهی بیشتری در طولانی زمانی دارد. اگر به دنبال لامپ از نظر طول عمر بالاتر هستید ما به شما لامپ ال ای دی را پیشنهاد می کنیم.

LED lights or consumption
لامپ ال ای دی یا مصرف 5%

میزان نور لامپ

در مقایسه بعدی که باید لامپ ها را در نظر بگیرید؛ این است که شما باید بدانید میزان نور لامپ کدام بهتر است؟ میزان نور لامپ باید به چه صورتی باشد که شما بتوانید از نور 100 درصدی آن استفاده کنید. از این رو میزان نور باید برای شما خیلی مهم باشد، نور باید به صورتی باشد که بتواند فضای شما را به خوبی روشن کند. این دو مقایسه لامپ در برابر لامپ رشته ای این گروه بهتر است که لامپ نور بهتری تولید می کند؛ اما اگر قرار باشد که این لامپ ها را با هم دیگر مقایسه کنید باید گوییم که لامپ ال ای دی از زمانی که روشن می شود بیشتری میزان نور را تولید کرده و سپس جالب ترین قابلیت های لامپ ال ای دی می تواند تنظیم بودن آن را روشن کند که هر کاربری آن را قادر می کند تا با توجه به شرایط روجی و موقعیتی که در آن قرار دارد؛ نور اتاق را با دیمر روشن و خاموش می کند. از طرفی لامپ کم مصرف برای این که بالاترین میزان بازدهی روشن خودش داشته باشد و به اصطلاح مقداری کار کند که گرم شود. این گرم شدن برای برخی از مردم یکم ناخوشند است و این که نشان داده که در تاریکی لامپ های کم مصرف سوسو می زند و چشمک می زند.

کدام مناسب می باشد لامپ ال ای دی یا کم مصرف

پس از این که درباره این دو لامپ خیلی بررسی شده می شود همچنین شما باید بتوانید تکنولوژی دیودهای ساطع کننده نور یا همان ال ای دی گسترده و همه گیر باشد؛ تقریبا همه شرکت های مطرح دنیا در حوزه روشنایی شما می توانید لامپ ال ای دی را تولید کنید. این مدل از حقایق لامپ ال ای دی وجود دارد که شما با بررسی کردن معیارهای مقایسه برای لامپ های نو ظهور و کم مصرف می توان دانست؛ در مدل لامپ کم مصرف و معایب آن نسبت به لامپ ال ای دی نکات زیادی وجود دارد اما به صورت تکنولوژی لامپ ال ای دی برای شما بهتر است و نوری که آن تولید می کند بیشتر می تواند روشن بماند و همین طور باشد و کم وات باشد. همین طور لامپ ال ای دی محیط زیست دوست است و کم تر سرطان زاست. چون که لامپ کم مصرف داخل خودش جیوه است و اگر بشکند برای محیط زیست خیلی آزار دهند است و خطرناک می باشد. تیوپ درون این لامپ کم مصرف در این محیط پخش شده و سبب شده تا مسمومیت انجام بگیرد. از این رو این ویژگی هم بیشتر می شود تا شما بتوانید لامپ ال ای دی را در نظر بگیرید. 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.