خودمان نورپردازی انجام دهیم یا خیر؟

misagh
27 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
hi

نورپردازی همانند بسیاری از حوزه های دیگر به تخصص خاصی نیاز دارد و نمی توان بدون داشتن اطلاعات خاص به نورپردازی فضا مشغول شد؛ چرا که حتی باز کردن یک لامپ ساده نیز نیازمند مهارت و آگاهی خاصی است خصوصا در شرایطی که اگر کمی دقت داشته باشید به خوبی متوجه خواهید شد که تنوع بسیار بالایی در انتخاب انواع لامپ ، چراغ، لوستر و بسیاری از تجهیزات و سیستم های مختلف وجود دارد.

بدون شک عدم تعادل و هماهنگ در سبک نورپردازی هر فضایی با هر نوع متراژ و مساحتی مشکلات خاص را در بر دارد، که این مشکلات می تواند باعث ضررهای مالی و گاها موجب آسیب به جسم و روح افراد شود و به همین علت اگر نورپردازی را به فرد ماهر و باتجربه بسپارید صددرصد بازدهی متفاوت را تجربه خوایهد کرد.

توجه به نوع لامپ ها و چراغ هایی که برای فضا انتخاب می شود بسیار بر روی سبک نورپردازی تاثیر می‌گذارد و بهتر است بدانید که هر فضایی با یک قابلیت خاص سبک متفاوتی را به دنبال دارد و باید دقت به این موضوع که فردی به عنوان یک طراح نورپردازی محیط بتواند سبکی خاص را پیاده سازی کند.

صددرصد طراح با تکنیک ها و روش های خاص آشنایی دارد که این تکنیک ها به راحتی می تواند بهترین نوع پردازی را برای فضا به وجود آورد و نوع سیستم نورپردازی که برای فضا انتخاب می شود و انتخاب منبع نوری متفاوت هر کدام می تواند زیبایی محیط را چند برابر نشان دهد به همین دلیل، توصیه ما به شما عزیزان این است که نورپردازی را به صورت سرخود انجام ندهید؛ چراکه هر کاری صددرصد حرفه مهارت و تخصص خاصی را  برای کیفیت و استاندار بیشتر می‌طلبد.

چنانچه شما بخواهید که روشنایی را به صورت سرخود انجام دهید، صددرصد نخواهید توانست به  لایه های نورپردازی که نکات مهیم را در بر میگیرد توجه نمایید و آن را به کار گیرید، به این دلیل که المان ها و سیتم های خاص هرکدام نوع رنگ و شدت خاص را برای فضا به وجود می آورد.

خاطر نشان می کنم لایه‌های مهم نورپردازی همیشه با توجه به نوع محیط انتخاب می شود و برای کیفیت بیشتر در نورپردازی نما ساختمان صددرصد توجه به نوع مکان در اولویت می باشد؛ چرا که در برخی از شرایط شاید نصب لوستر انتخاب منطقی و کاربردی نباشد و در برخی از شرایط دیگر استفاده از چراغ های آویز به دکوراسیون هیچ گونه جذابیت و هماهنگی خاصی را برای ایجاد  تعادل بیشتر در فضا ایجاد نکند.

Do we do the lightingourselvesonott
خودمان نورپردازی انجام دهیم یا خیر؟ 4%

اهمیت توجه به جنبه های خاص نورپردازی فضا

طراحی که به صورت تخصصی به نورپردازی محیط مشغول است کار خود را بدین شکل انجام می دهد به بتواند به به خوبی به تمام جوانب مهم در نوع سبک روشنایی و نورپردازی توجه نماید، به همین دلیل است که اگر شما بخواهید خودتان به نورپردازی بپردازید بدون شک قادر نخواهید بود، مکمل های خاص نوری را در یک فضا به بهترین شکل ممکن سازماندهی کنید.

 چرا که هر محیطی به یک منبع نوری طبیعی و در کنار آن را مصنوعی نیاز دارد و اصولا توجه به تمام جوانب باعث می‌شود تا کیفیت نورپردازی به شکل استانداردتری بتواند مورد توجه قرار گیرد و این گونه از لحاظ بصری شما جذابیت بیشتری را قادر خواهید بود برای فضا در نظر بگیرید.

قاعدتا در بسیاری از مکان‌ها شاید نور یکنواخت بتواند بسیار کاربردی عمل کند، اما در مکانی دیگر نور متمرکز کیفیت بیشتری را به نمایش بگذارد و به همین دلیل است، که توجه به منبع نوری و جذابیت آن در کیفیت و ایجاد تنوع جزء مهم ترین مواردی هستند که در نورپردازی به آن توجه می شود.

 اما در کنار توجه به جنبه های مختلف هر کدام از سیستم های نور مصنوعی صددرصد قابلیت و انعطاف خاصی را در محیط میتوان به وجود آورد و اگر انعطاف و هماهنگی را در نورپردازی محیط در نظر نگیرید، به هیچ عنوان این قدرت را نخواهید داشت که کیفیت نور را به نمایش بگذارید.

 همانگونه که می دانید راهکار های مختلفی برای نورپردازی وجود دارد، که هر کدام از سبک ها با توجه به نوع دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرند؛ چرا که توجه به هر کدام از عناصر به راحتی می تواند فرم، رنگ و بافت خاصی را در محیط به نمایش بگذارد.

Do we do the lightingourselvesonot
خودمان نورپردازی انجام دهیم یا خیر؟ 5%

اهمیت آگاهی و تخصص لازم در نورپردازی

نورپردازی اصولاً با توجه به ارتفاع، مساحت و متراژ از جمله مفاهیم خاصی هستند که یک طراح ماهر و متخصص نورپردازی به خوبی به آن توجه دارد و زمانی که بتواند نور پردازی را در کنار جذابیت به شکل کاملا مقرون به صرفه در نظر بگیرد صددرصد جنبه‌های خاصی را می‌توان در سبک نورپردازی به نمایش گذاشت.

اصولا یک طراح به خوبی می داند که برای هر مکانی از چه سیستم نورپردازی می تواند به شکل استاندارد استفاده کند و  به صورت کاملاً مقرون به صرفه و کاملاً با کیفیت از تجهیزات و سیستم هیا متنوع و مختلف  استفاده کند و در این بین، توجه به کاربرد نور در فضا و همچنین رویکرد واقعی برای نورپردازی مفید از جمله مواردی هستند که اصولاً در نورپردازی بسیار به آن توجه می شود.

زمانی که شما قصد داشته باشید خودتان نور پردازی محیط را در نظر بگیرید، صددرصد به واسطه نداشتن اطلاعات کافی نخواهید توانست نوع نور هر محل را با توجه به نوع کاربرد به راحتی مشخص کنید؛ چرا که در برخی از شرایط برجسته سازی و ایجاد نورهای متمرکز و  یا حتی استفاده از نور عمومی مستلزم داشتن آگاهی لازم در مورد فضای مورد نظر می باشد.

چهار چوب خاص و متفاوتی برای انواع مختلف و گوناگون سبک های نورپردازی وجود دارد که اصولا طراحان نورپردازی با توجه به آن می توانند به نورپردازی مناسب فضا بپردازند و بدین ترتیب است که انجام نورپردازی برای انواع محیط به صورت سرخود شاید نتواند کیفیت و استاندارد بالایی را در جنبه ای به محیط ارائه دهد.

شما به واسطه استفاده از دانش و تخصص افراد ماهر و متبحر در نورپردزای فضا این اختیار را دارید که بتوانید بهترین نورپردازی را به شکلی اصولی و در چهارچوبی خاص و سازماندهی شده رد فضای مورد نظر خود در نظر داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.