بازخورد درباره این کالا

کابل افشان 25× 3 بهسیم

0
از 0 رای

0دیدگاه

شناسه محصول: نامعلوم
پاک کردن
ویژگی های محصول
+ اطلاعات بیشتر
آریانور
بروزرسانی قیمت: 15 اسفند 1402
آیا قیمت مناسب تری سراغ دارید؟
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

محصولات مرتبط

نقد و بررسی

کابل افشان 25× 3 بهسیم

کابل افشان 3 در 25 به سیم

  • 100 درصد تمام مس
  • کابل سه رشته
  • استاندارد ایران
  • بیشترین تاییدیه در مقایسه با سایر سیم کابل ها
  • روکش PVC
  • قیمت بر اساس 1 متر
نمایش بیشتر - بستن

کابل افشان 25 × 3 

کابل افشان به طور کلی به مجموعه ای از کابل ها گفته می شود که خاصیت انعطاف پذیری و پیچش، اصلی ترین مشخصه آن ها است. کابل های افشان از تنوع ساختاری زیادی برخوردارند و بسته به تعداد شاخه و ولتاژ عبوری، کاربرد های متفاوتی هم دارند. ازکابل های افشان برای کابل کشی و مدار بندی کارگاهی، برق رسانی مسیر های کوتاه، سیم رابط لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی، وسایل روشنایی و… استفاده می شود. در این گفتار به بررسی ویژگی ها و کاربرد های کابل افشان 25 × 3 به سیم می پردازیم. این کابل در دسته کابل های انعطاف پذیر سه شاخه با ولتاژ 600_1000ولت قرار دارد.

 کاربرد های کابل افشان 25 × 3 به سیم

– لوازم الکترونیکی با تنش کم 

کابل های افشان در عین برخورداری از انعطاف پذیری بالا، مقاومت و دوام مطلوبی هم دارند. اما به دلیل ساختاری ویژه، این نوع کابل ها برای اتصالات کوتاه مناسب هستند. از کابل های افشان سه شاخه به عنوان سیم رابط در انواع لوازم الکترونیکی با تنش متوسط و لوازم خانگی متحرک استفاده می شود. 

– ماشین آلات صنعتی 

بارزترین ویژگی همه کابل های افشان انعطاف پذیری فوق العاده این کابل ها است. به دلیل داشتن خاصیت انعطاف پذیری و قابلیت پیچش و خم شدن مناسب این کابل ها، از آن ها برای برقراری اتصالاتی که نیاز به پیچش و تابیدن سیم زیاد است مانند کابل رابط تجهیزات و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. 

– مدار بندی و پریز کشی کارگاهی 

چون در مدار بندی و پریز کشی نیاز است که سیم چندین بار تا بخورد و به دور خود بپیچد برای این کار از سیم های افشان که قابلیت تابیدن و پیچش زیادی دارند استفاده می شود. متداول ترین ویژگی هر سیم افشان همین قابلیت انعطاف پذیری بالای آن است، این قابلیت باعث می شود سیم بارها به دور خود بپیچد بدون اینکه آسیبی ببینید. 

ویژگی های کابل افشان 25  × 3 به سیم

جنس هادی از مس آنیل شده 

مس به خودی خود یک رسانای قوی است. فرایند آنیلینگ فلزات با باز پخت مجدد فلز هم میزان رسانایی فلز و مقاومت و شکل پذیری فلز را افزایش می دهد. بنابراین مس آنیل شده که به عنوان هادی در ساختار کابل های افشان مورد استفاده قرار می گیرد، از قدرت رسانایی الکتریکی بالایی برخوردار است.

– عایق pvc-c و مقاومت در مقابل حرارت 

پی وی سی ها انواع مختلفی دارند. انواع مختلف پی وی سی از نظر میزان مقاومت، دوام و انعطاف متفاوت هستند. پی وی سی تیپ C یکی از انواع بسیار با کیفیت پی وی سی  است که به عنوان عایق در ساختار کابل های افشان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل اصلی انعطاف پذیری فوق العاده کابل های افشان استفاده از عایق پی وی سی با کیفیت است.

– توانایی عبور ولتاژ و جریان مشخص 

به طور کلی کابل های افشان همگی توانایی عبور مقدار جریان و ولتاژ عبوری مشخصی دارند. کابل افشان25 × 3 به سیم به دلیل داشتن سطح مقطع به نسبت بالا، توانایی عبور مقدار جریان مطلوبی را دارد ولی محدوده ولتاژ حداقل 600 و حداکثر  1000ولت را دارد. این کابل به دلیل داشتن هادی مسی رسانایی مطلوبی نیز دارد. 

کابل افشان برای کدام کاربرد ها مناسب نیست؟ 

با وجود ویژگی های مثبتی چون انعطاف پذیری بالا، رسانایی مطلوب و قابلیت پیچش و خم پذیری خوب کابل های افشان، محدودیت هایی هم برای کاربرد در بعضی از مصارف دارند. دو نمونه از این محدودیت ها عبارتند از : 

قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم

با وجود مقاومت خوب کابل های افشان، این کابل ها توانایی تحمل حرارت بسیار زیاد را ندارند و برای استفاده در مکان هایی که ممکن است کابل در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد توصیه نمی شوند. البته از بعضی از کابل های افشان که عایق پی وی سی تیپ c  دارند، می توان به عنوان کابل رابط وسایل گرمایشی استفاده کرد ولی به شرطی که کابل تحت هیچ شرایطی در معرض حرارت مستقیم قرار نگیرد. 

اتصالاتی که مسیر طولانی دارند

چون کابل های افشان ساختار بسیار نرم و منعطفی دارند، برای کابل کشی و برق رسانی به مسیر های بلند توصیه نمی شوند. چون ممکن است به دلیل پیچش سیم اتصال قطع و جریان مختل شود. 

مشخصات کابل افشان 25 × 3 به سیم

کشور سازنده : ایران 

نوع فروش : متری  

جنس هادی : مس آنیل شده 

جنس عایق : pvc-c

ولتاژ اسمی : 600_1000

میانگین ضخامت عایق : 1/2میلی متر 

قطر کلی سیم :5  23/ mm

وزن تقریبی :  kg/km1095

حداکثر مقاومت در دمای 20 درجه سانتی گراد :  0/78اهم بر کیلومتر

سخن آخر 

در این گفتار به بررسی برخی از ویژگی های کابل افشان 25× 3  به سیم پرداختیم. از آن جایی که کابل های افشان دارای کاربرد ها و سایز های بسیار متنوعی هستند، برای آشنایی بیشتر و بهتر با انواع یک، دو، سه یا چند شاخه کابل های افشان و دیگر کابل ها می توانید به وب سایت به سیم مراجعه کنید و اطلاعات مورد نظرتان را کسب کنید. شرکت اسپادان با نام تجاری به سیم یک برند موفق و صاحب نام در زمینه تولید انواع کابل های افشان، مفتولی و… است.

توضیحات تکمیلی

کابل افشان 25× 3 بهسیم
مشخصات ظاهری
رنگ

مشکی

مشخصات دیگر
سطح مقطع

2.5میلی متر مربع

سایز

2.5*3

جنس عایق

pvc

ولتاژ نامی

600تا1000ولت

وزن

kg/km1095

واحد

متر

قطرکلی

23.5mm

میانگین ضخامت عایق

1.2mm

امتیاز کاربران به:

کابل افشان 25× 3 بهسیم (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    هیچ پرسش و پاسخی ثبت نشده است.

پرسش خود را درباره این کالا بیان کنید

ثبت پرسش